Megjelenésekor nagyobbat szólt az első CLS, mint a második, talán ezért tértek vissza annak lendületes, letisztult megjelenéséhez a harmadik generációnál, megfejelve mindezt háromszög alakú fényszórókkal és látványos LED-es hátsó lámpákkal. A gyárnak nem kell elsietnie a piaci bevezetést, hiszen már most is van E-osztályos Coupé, így a CLS a nagy teljesítményű soros hathengeres motorokkal lesz csak megvásárolható első körben, és a másodikban is csak felfelé várható a kínálat bővítése a V8-as és az AMG modell megjelenésével.
Az alapmodell a 350d jelzésű turbódízel 286 LE/600 Nm teljesítménnyel, majd a 400 d következik 340 LE/700 Nm-rel, a benzines jelzése 450, ennél a 367 lóerős benzines munkáját egy 22 lóerős villanymotor segíti – minden esetben alapfelszerelés a 9 fokozatú automatikus váltó és a 4Matic összkerékhajtás.
Meglepetések helyett az E-osztából ismerős műszerfallal találkozik az ember a CLS ajtajainak feltárását követően, a kupéból/kabrióból ismert légbeömlő-betétekkel. Új fejlesztésűek az ülések, a látványosabb megjelenés mellett a háromszemélyes hátsó sor érdemel említést, a 40/20/40 arányban osztott támla ledöntésével bővíthető az alaphelyzetben 520 literes csomagtér.