Amíg a Mercedes-Benz március elején jelentette be az E-osztály frissítését, és csak ma délután leplezi le a szintén megújult 63 AMG és 63 AMG S modelleket, a BMW-nél alig telt el pár hét az átalakított 5-ös sorozat, illetve az M5 és M5 Competition modellek bemutatása között. A bajorok a korábbinál nagyobb vesék alatt megnövelték a légbeömlő nyílások méretét is, sarkosabb lett a hátsó lökhárító, újak az alapáron adott 19 colos felnik.
Onnan lehet a legkönnyebben felismerni az M5 Competition modellt, hogy króm helyett fényes feketék a karosszériadíszek. Az utastérben a legújabb iDrive-generáció dolgozik, a műszerfalon két darab 12,3 colos képátlójú monitort találunk, az Android Auto és Apple CarPlay csatlakozás immár vezetékmentes kapcsolattal is lehetséges. Fejlődtek a vezetőtámogató rendszerek, de még ezen a szinten is felárat kérnek a Driving Assistance Professional csomagért, amelyben többek között a megállásig fékező távolságtartó tempomat, a sávközpontosító segéd van.
Nem változott a technika, a 4,4 literes V8-as biturbó teljesítménye alaphelyzetben 600 lóerő, a maximális nyomaték 750 Nm (1800-5600/perc), míg az M5 Competition esetén 625 lóerő a csúcsteljesítmény, a maximális, 750 Nm-es nyomaték szélesebb fordulatszám-tartományban (1800-5860/perc) mérhető. A 0-100 km/óra gyorsulás 3,4 illetve 3,3 másodpercig tart, a 0-200 km/óra sprint már egységesen 10,8 másodpercig tart, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra vagy az M Driver’s Package megléte esetén 305 km/óra. Változatlan maradt a hátsókerékhajtásba kapcsolható xDrive összkerékhajtás.