Az előzetes információk után most részletesen is megismerhetjük a Hyundai Staria nevű óriás egyterűjét, amely eljut Európába is – mifelénk egyszerre 3 raklapot befogadni képes haszonjárműként, személyszállító és személyautó kivitelben lesz majd elérhető a típus. Világszerte lesznek még eltérő változatok is, legyen szó akár 4 üléssoros, 11 személyes változatról, de idővel luxuslimuzint és kempingautót is készítenek ebből a dobozból, no és alternatív hajtások – itt a tüzelőanyagcellát említik jól értesült források – is lesznek.
A mélyre húzott övvonal miatt a hátsó sorokban utazóknak jó kilátást ígérnek, az alacsony rakodóperem és a nagy méretű hátsó ajtó könnyíti majd a csomagok – vagy épp az áru – ki- és berakodását. Az anyósülés előtt különösen sok a tér azáltal, hogy előrébb vitték a kesztyűtartót. A műszeregység egy 10,25 colos képernyő, az automatikus váltót nyomógombokkal lehet vezérelni. A Premium kivitelben – a rézszínű karosszériadíszekről lehet felismerni – a második sorba elektromosan állítható foteleket építenek be, amelyeknek van pihenő-állásuk is, a gyár állítása szerint még ilyenkor is kényelmesen el lehet érni a harmadik sorban. A kilencüléses változatban a második sori pad szembefordítható a hátsóval. A Staria belső tere háromféle (fekete, fekete-bézs vagy fekete-kék) kivitelben választható, a Premium esetén ezeken túlmenően szürke-barna, illetve szürke-világosszürke színkombinációban is elérhető.
„A STARIA nem pusztán újraértelmezi a tágasság fogalmát, de egyben az utazás idejének hasznos eltöltését is átértékeli. A mobilitás megtervezése nem azonos a járműtervezéssel. Olyan teret kell kialakítanunk, amely a legváltozatosabb életvitelekhez képes alkalmazkodni.” – mondta SangYup Lee, a Hyundai formatervezési központ nemzetközi igazgatója, a vállalat ügyvezető alelnöke. „A STARIA belső tere és funkcionalitása új értelmet adnak az autózás élményének: az utazást optimalizálva lehetővé teszi, hogy a lehetőleg tartalmasabban teljen az úton töltött idő.”
A Hyundai Staria karosszériája 5253 mm hosszú, 1997 mm széles és 1990 mm magas, a tengelytávolság 3273 mm-es, a belső magasságról annyit mondanak, hogy egy kisiskolás felegyenesedve közlekedhet benne. A haszonjármű hátulja 5 köbméteres, ezt közelíti a személyautó kivitelek bővítés utáni raktere is. Európában egyedüliként 2,2 literes (177 LE/431 Nm) turbódízellel árulják majd a típust, a váltó hatfokozatú kézi kapcsolású vagy nyolcfokozatú automatikus. Egyéb piacokon 3,5 literes V6-os (272 LE/331 Nm) is elérhető lesz.