1972-ben kezdődött az UAZ-469-es típusának – mifelénk parancsnoki UAZ-nak ismerik – a sorozatgyártása, és 1985-ben kapta meg az UAZ-3151-es típusjelzést, amelyet egészen 2018 december végéig viselt. Most, másfél hónappal később pedig 2924-es kóddal tér vissza a piacra a gyakorlatilag változatlan jármű, ami jogilag már nem személyautó (M1G) besorolású, hanem haszonjármű (N1G). Ennek oka, hogy Oroszországban idén januártól kezdve kötelező a legalább két légzsák a személyautóknak, és jobb híján a teherautó-létbe menekült a típus, amelynek így csak 2022-ben kell majd rendelkeznie ezzel a passzív biztonsági felszereléssel. A másfél hónapos szünet egyébként nem múlt el változatlanul, hiszen a teherautókra vonatkozó előírásoknak megfelelően blokkolásgátlót és ERA-Glonassz helymeghatározó rendszert használó automatikus segélyhívót is kapott az UAZ Hunter, a műszaki tartalom – 2,7 literes, 137 lóerős benzinmotor, kapcsolható összkerékhajtás – nem változott.
Haszonjármű-létbe menekül a parancsnoki UAZ
2019. Február 22. 03:07