A Mercedes-AMG az elsők között dobott piacra villanymotoros szuperautót, de a 2013-as SLS Electric Drive nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hiszen csak 9 darabot tudtak értékesíteni a 760 lóerős, sirályszárnyas kupéból. Aktuálisan a Mercedes-Benz Electric Vehicle Architecture nevű alapon megvalósított modellekből (EQE, EQS) kínálnak AMG-változatot, de az igazi áttörést majd a jelenleg fejlesztett AMG.EA nevű dedikált villanyautó-alap jelenti majd, ami a sportkocsik alapja lesz. Arról, hogy mire számíthatunk a Mercedes-AMG Vision nevű tanulmány árulkodik.
Még van 3 év a piaci rajtig, az bőven elég ahhoz, hogy belső teret is készítsenek a formatervezők, és ha az meglesz, minden bizonnyal rendes oldalablakokat is kap majd az autó. Addig is nagyon jól látható az Alubeam-ezüstre fényezett karosszéria domború vonalvezetése, amelyet csak kiemel, hogy minimálisra csökkentették az illesztési réseket. A lényeg a teljesen új arányokon és a ma még szokatlan részleteken van, már nem is vesződnek hűtőrács-betéttel, egyszerű LED-pálcákkal helyettesítik azt, a fényszórók a háromágú csillag márkajelzésből csinálnak hasznos ismertetőjelet. Hátul mélyen, a diffúzorban helyezték az oldalanként 3-3 kerek lámpát, amelyek cső formája a kipufogókat idézi. A Mercedes-AMG Petronas F1 csapatra utalnak a színválasztással és a 22 colos felnik aerodinamikai kialakításával.
Az AMG.EA alapnál úgy építik be az akkumulátort, hogy különösen lapos karosszériát lehet megvalósítani, 4 kényelmes ülőhellyel, a megfelelően sportos viselkedésről a Mercedes-Benz tulajdonában lévő Yasa által fejlesztett dedikált AMG hajtómotorok gondoskodnak majd, az akkumulátor és a nagyfeszültségű rendszer is az AMG igényeihez igazodnak. A Mercedes-AMG Vision által megelőlegezett villanymotoros sportszedán 2025-ben érkezik.