Ahogy arról a Volvo modellpalettájának egyszerre történő megújítása során már írtunk, a svédek a jövőben két egyenmotort készítenek majd, és hamarosan indul a váltás – mégpedig az elsőkerékhajtású változatokban. Utóbbinak az az értelme, hogy az újdonságból majd elektromos hátsó tengellyel készítenek összkerékhajtású változatot, és az átmeneti időszak pár évére nem készítenek még egy váltót – az összes új egyenmotorhoz ugyanazt a váltót párosítják, lesz egy kézi kapcsolású- és egy nyolcfokozatú automatikus.
A Drive-E nevű motorcsalád benzinmotorja az 5- és 6 hengeres változatokat váltja: T5 néven turbófeltöltős, teljesítménye 240 lóerő/350 Nm, a T6-os kompresszoros-turbófeltöltős, 305 lóerő/400 Nm teljesítménnyel váltja a régi motort. Ezeknél 13-26 százalékkal takarékosabb az új erőforrás, de ennél is érezhetőbb változás lesz, hogy mintegy 50 kg-mal alacsonyabb is a tömege. Az első Drive-E dízel a D4-es lesz 181 lóerővel, amivel kapcsolatban a 2500 bar-os nyomáson dolgozó közös nyomócsöves befecskendezést említették meg nagy újdonságnak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!