Az orosz Innoprom kiállításon egy félbevágott karosszériával mutatta be a benzin-elektromos hibrid hajtását az UAZ, elsőként a kifejezetten haszonjárműnek készített Profi nevű modell kapja majd meg a rendszert – a próbagyártás 2019-ben történik meg, a sorozatgyártás 2020-ban indul. Érdekes ez a választás, hiszen annyira az olcsóságra törekednek ennél a modellnél, hogy kisebb fényszórókat (drága üvegfelület) és nagyobb műanyag lökhárítót (fényezetlen, olcsó felület) kap.
Egy 145 lóerős benzinmotort és egy 135 lóerős villanymotort házasítanak össze a hálózatról tölthető hibrid hajtásban, a rendszernyomaték 469 Nm, a 25 kWh kapacitású akkumulátorban mintegy 100 km megtételére elegendő energiát lehet tárolni. A fejlesztők célja, hogy városban csak elektromosan közlekedjen a jármű, a benzinmotort csak országúton használja. A plug-in hibrid UAZ Profi-val kifejezetten az európai piacra céloznak, ezért az oroszok által fejlesztett vezetési segédek – táblafelismerő, sávelhagyás-figyelő, gyalogosfelismerős vészféksegéd – ott lesznek a fedélzeten.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!