Egy kis múltidézésre, nosztalgiázásra invitálták egymást az egykor motoros rendőrként szolgáló kollégák szombaton. A találkozón felelevenítették: 1987. szeptember közepén 12 darab motort kapott a megyei rendőr-főkapitányság. A Yamaha XJ 650-es motorokat a közlekedési osztály forgalom-ellenőrző alosztályának munkatársai – Amrein János, Bálint Ferenc, Dobos István, Faragó József, Garzó Ervin, Horváth Imre, Lévai István, Nagy Béla, Szabó Pál, Szabó Sándor, Szűcs Zoltán és Zubek Pál – vehették használatba. Az alosztályhoz akkor a 12 motoros, a traffipax és a három VW Golf járőrautó tartozott.
– A kapitányságot váratlanul érte a motorok érkezése, önként lehetett jelentkezni motorosnak. Volt közöttünk gyakorlott motoros, de olyan is, aki akkor szerezte meg a jogsit. Nagyon gyorsan megszerettük a motorozást. Voltak kisebb eséseink, de nagy balesetünk szerencsére soha. Amrein János volt a parancsnokunk. Az egész országot jártuk, sok helyre hívtak minket. Előfordult, hogy egy-egy szezont a Balatonnál, egyik évben Tihanyban, a másikat Balatonfüreden töltötte a fél csapat. 1987-ben ugyanis a budapestiek kaptak 90 motort, a kecskemétiek 12-t, és kész. Az egész országban mindössze ennyi volt. A következő hónapokban, években aztán tovább bővült a kecskeméti állomány, újabb kollégák vehettek át motorokat – elevenítette fel Szabó Sándor.
Az első motorokat a 2000-es évek közepéig hajtották, utána eladta, leselejtezte azokat a rendőrség. Az egyik közülük Garzó Ervin tulajdonában van, aki a nyugdíjazása után visszatért dolgozni. A másik motort Patus Zsolt főtörzszászlós vásárolta meg, aki jó barátságot ápol az egykori motoros rendőrökkel, és számos rendőr-relikviával büszkélkedhet.
– Úgy hívtak minket: a Sasok. Ezt a nevet onnan kaptuk, hogy egy-egy alkalommal, amikor kirajzottunk, mindig V alakban, mint a sas szárnyai mentünk az úton. Ha megláttak minket, mindig elhangzott, felszálltak a Sasok – tette hozzá Lévai István.
– A mi időnkben rend is volt a városban. Rengeteget járőröztünk. Ellenőriztük a kiskörút forgalmát, nem voltak esti versengések, és a diszkók környékén is minden rendben zajlott. Szerettünk vidékre járni. Sokszor kaptunk fülest, sokakat megcsíptünk a gyors motorokkal. Az illusztris vendégek fogadásának biztosítására is gyakran felkértek minket. Például ott voltunk Pécsett a pápa látogatása alkalmából, vagy amikor itt járt Gorbacsov felesége, Tőkés László, Erzsébet királynő, Károly herceg és még sorolhatnám a sok hírességet. Kecskemétre mindig elhozták a nagy embereket, hiszen a Tanyacsárdát és Bugacot mindenki szerette volna látni – sorolta Lévai István.
– Ma már valamennyien nyugdíjasok vagyunk, de úgy gondoltuk, jólesne egy kis nosztalgiázás. Életünk fontos része volt a motoros szolgálat. Szerettük a munkánkat. Sajnos, egy társunk, Szűcs Zoltán néhány éve meghalt. Faragó József pedig nem tudott eljönni a találkozóra. De így, tízen is jól éreztük magunkat, egy délután erejéig visszamentünk az időben és felelevenítettük a legszebb, legemlékezetesebb pillanatokat – mondta Szabó Sándor.
Az öreg motorosok végül estig beszélgettek. Mindenki nagyon jól érezte magát. Megegyeztek, jövőre folytatják a hagyományt, és újra összejönnek. A találkozóra azonban meghívják azokat is, akik a későbbi években szolgáltak motoros rendőrként Kecskeméten.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!