A legnehezebb dolga a nagyméretű haszonjárművek gyártóinak van, az elektromos hajtás – legyen szó akkumulátoros vagy tüzelőanyagcellás áramforrásról – nem alkalmas a dízelmotorok kiváltására, vagy kicsi a hatótávolság vagy túlságosan nagy a rendszer helyigénye, azaz nem marad elég hely a rakománynak a szerelvényen belül. Szóval nekik mindent meg kell tenni a jelenlegi technológia optimalizálására, a Volvo most egy D13-as motorral szerelt FH420-as nyergesvontatót alapul véve épített egy olyan szerelvényt, amelynél majdnem harmadával csökkentették a fogyasztást.
A Svéd Energiaügynökség támogatásával, öt éves fejlesztőmunka eredményeként prezentálták az itt látható járművet, amelynél a saját tömeg csökkentésével és az optimalizált légellenállással nyerték a legtöbbet. A nyergesvontató és a pótkocsi aerodinamikai hatékonyságát 40 százalékkal javították, tükrök helyett kamerákat használnak, szoknyával takarják a hátsó kerekeket, kinyitható légterelők javítják a légáramlást a hátfalnál, optimalizálták a légáramlást az első kerékjáratnál és a lépcsőnél. A sorozatgyártású FH420-ashoz képest 2 tonnával csökkentették a vontató tömegét, ez annyiból nem befolyásolja az össztömeget, hogy így nagyobb a terhelhetőség, de nem teljes kihasználtság esetén azért ez is számít. Tanulmányjárműről van szó, amely ebben a formában nem valósul meg – például a hátsó nyitható légterelő miatt túlméretes a szerelvény –, de néhány műszaki megoldás már elérhető a Volvo nyergesvontatóin.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!