Nem a leggyorsabb, de állítólag a legélvezetesebben vezethető modellváltozattal, a GT3-as kivitellel ünnepli a Porsche a 911-es sorozat ötven éves születésnapját. Ez egyébként már az ötödik generációja a szívómotoros, könnyített változatnak.
A hátsó szárny például rögzített, nem gombnyomásra bújik elő, központi anyás felniket kap az autó, elektromos a kormányszervo, no meg az összkerekes változatok 44 mm-rel szélesebb hátsó sárvédőit. A motor a 3,8 literes, közvetlen befecskendezéses boxer továbbfejlesztése, teljesen új a főtengely, a kovácsolt dugattyúk, a szelepek és azok vezérlése. Az erőforrás leszabályozási fordulatszáma 9000/perc, a maximális teljesítmény 475 lóerő.
A hétfokozatú, dupla kuplungos váltóval (átprogramozott vezérlés, 100 milliszekundumos kapcsolási idő) érkező Porsche 911 GT3-as 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, a 200 km/órás sebességet kevesebb, mint 12 másodperc alatt éri el, és 315 km/óra a végsebessége. A Porsche szerint az autó kevesebb, mint 7 és fél perc alatt teljesíti a Nürburgringet, ami a Carrera GT tartománya – a közelmúlt szuperautója 7:28-as időt ért el a zöld pokolban Walter Rörhl-lel a volánja mögött.
Itt érdemes megjegyezni, hogy a most bemutatott Porsche 911 GT3-as az első olyan zuffenhauseni sportkocsi, ami aktív hátsókerék-kormányzást kap. No meg állítható (kerékdőlés, hasmagasság) felfüggesztést, elektromosan vezérelt differenciálzárat… Augusztusban szállítják majd le az első példányokat az ügyfeleknek, akiknek Németországban legalább 137 303 eurót kell kifizetniük.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!