A Fiat a következő generációs Mazda MX-5-re csapott le, az Egyesült Államokban működő Bauer Limited Production ellenben az első nemzedéket építi át a saját ízlése szerint. Az eredmény a Catfish, magyarul harcsa nevű sportkocsi, ami a SEMA kiállításon mutatkozik majd be.
Azért választották a japán sportkocsit kiindulási alapnak, mert annak technikája olcsón elérhető, megbízható, és ha mégis baj lenne, könnyen javítható. A prototípushoz felhasznált autót 800 dollárért vásárolták meg.
Ron Hemphill, egy versenyautó-építéssel foglalkozó ember készítette az egyedi tárvázat, amibe a Mazdából kiszedett motor-váltó-felfüggesztés kerül. A merevség javítása érdekében megszüntettették az ajtónyílásokat, beszállni felülről kell, tető nincs. A Catfish tömege mindössze 680 kg, ami 317 kg-mal kevesebb az eleve könnyű Mazda MX-5-nél. Már az eredeti 1,6- és 1,8 literes négyhengeressel is gyors az autó, de a térvázat úgy alakították ki, hogy a GM small-block V8-asai is beleférnek.
A műanyag karosszériát az akkor még a pasadenai Art Center College of Design végzős hallgatója, Greg Tada rajzolta, aki ma az American Suzukinál van alkalmazásban. Az volt a feladata, hogy a klasszikus angol roadsterek stílusát idézze fel. A közúti autó árát a SEMA kiállításon ismerjük majd meg, jövőre készítik el a versenyautó-változatot.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!