Korábban már volt egy próbálkozása a villanyautók piacán a Cadillacnek, azonban az Opel Ampera technikáját használó ELR kupé mindössze két évet élt meg, mielőtt a gyenge eladások miatt leálltak vele. Most minden másként lesz, ígérik, leginkább azért, mert az elmúlt 7 évben nagyot változott a piac, és most nem egy amúgy a piacon egyre jelentéktelenebb szereppel bíró karosszériaformával próbálkoznak, hanem egy lendületes megjelenésű szabadidő-autóval.
A Lyriq elnevezésű jármű alapja a GM új fejlesztésű, moduláris villanyautó alapja, a megjelenés pedig a márka legújabb arculatát tükrözi. Továbbra is az éles vonalak az uralkodóak, de ezúttal a fényshow is nagy szerepet kap, mosolyogva gyulladnak fel a kocsi elején, a hűtőrács alatt elhelyezett lámpák, a kilincsek is valójában LED-csíkok, amelyek a kéz közeledése esetén felgyulladnak. A villanyautó-felépítésnek hála az arányokkal is szabadon játszhattak a formatervezők, sok hely jut az utastérnek.
Írd és mondd 84 centis képátlójú a műszerfalon található érintőképernyő, ami magában foglalja a kormány mögötti kijelzőt, néhány dedikált virtuális gombot, illetve a központi érintőképernyőt is, amely több mint egymilliárd színt képes megjeleníteni, ami 64-szer több a mai legjobbnál. A fel-a-fejjel kijelző kétszintes, van egy „közeli”, amelyen a sebesség jelenik meg és egy „távoli” réteg, ahol a navigáció utasításait lehet látni.
Ott van a fedélzeten a Super Cruise önvezető rendszer legújabb változata is, amivel együtt parkolósegéd is jár, amelyet belülről vagy kívülről is vezérelhet a sofőr. A kényelem érdekében aktív zajkioltást használnak, ennél újdonság, hogy minden egyes kerékjáratot külön mikrofon figyel, így tényleg eltüntethetőek az ígéretek szerint a gördülési zajok. Aki pedig nem a csend barátja, az a 19 hangszórós AKG hifire hagyatkozhat.
A padlóban helyezik ez az akkumulátorokat, amelyek a lehető legnagyobb méretű cellákat használják, amelyeket aztán blokkokba csoportosítva építenek be. Ezek mind külön-külön rendelkeznek egy vezérlőegységgel, amelyek aztán egymással együttműködnek – a hagyományos felépítéshez képest 90%-kal kevesebb rézdrótra van szükség a decentralizált vezérlésnek köszönhetően. Az akkumulátor-kapacitást még nem árulták el, csak annyit mondanak, hogy 300 mérföldes, azaz 482 km-es hatótávolságot céloztak meg az új autóval, hivatalos érték csak a forgalmazáshoz közeledve lesz. A GM saját fejlesztésű akkumulátora nikkel-kobalt-mangán-alumínium kémiát használ, ezen belül 70%-kal sikerült csökkenteniük a kobalt mértékét, így olcsóbb, mint a hagyományos kémiájú lítium-ion telepek; akár 150 kW-os egyenáramú töltést képes felvenni.
Az Ultium fantázianevű akkumulátor egyébként szerkezeti tartó eleme az új karosszériastruktúrának. A mérnökök egy vagy két villanymotort használnak (alapáron hátsókerékhajtású a Lyriq), a teljesítményt nem árulták el, azt azonban igen, hogy közel 50:50%-os tengelyek közötti tömegeloszlást értek el, és az alacsony tömegközéppontnak köszönhetően sportos lesz a vezetési élmény.