A Q3 Sportback élménynapon megnézhettük a gyártás karosszéria- és végszerelde részét, és az Audi Hungaria képviselői elmondták, hogy a nyári leállás során már kialakították azokat a munkaállomásokat, ahol a hibrid modelleket készítik majd – egyelőre megállás nélkül haladnak át ezeken az autók. A táblák szerint lesz, ahol a 48V-os lágy-hibrid rendszer komponenseit szerelik majd be, de olyan is, ahol a töltőcsatlakozót és a hanggenerátort – utóbbiak plug-in hibrid hajtásra utalnak. Az üzemi tűzoltóság is gyakorlatozott már lítium-ion akkumulátor tüzekkel, szóval felkészülve várják a gyártásindítás közelgő időpontját.
A 48V-os lágy-hibrid rendszerrel kapcsolatba hozható még a szintén az idén gyártásba kerülő RS Q3 és RS Q3 Sportback; az Audi többi modelljénél 12V-os lágy-hibrid rendszer jár a négyhengeres motorokhoz, efölött 48V-os – a sportmodellekben a korábban is használt 2,5 literes soros öthengeres turbómotor jut majd szerephez. Érdekes volt még látni az egyik, lökhárítókat szállító kaloda peremén a feliratot, miszerint azt a Q3/Q4 modellekhez lehet csak használni; utóbbi egy MEB építőkészletet használó akkumulátoros-elektromos szabadidő-autó, amelyet egyelőre csak tanulmányként ismerünk. Lehet, hogy hamarosan annak a sorozatgyártású változatát is megismerhetjük…