A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) üdvözli a földgáz-hálózat terjedését, még ha ez csak a harmadik magyarországi töltőállomást is jelenti. A gépkocsi és autóbuszgyártók már felkészültek az alternatív üzemanyag előretörésére, a közeljövőben számos modell közül válogathatunk Magyarországon is.
Az új állomás – mely az egyik fővárosi MOL kúton üzemel majd – átadását követően a Győrben és Szegeden feltankolható CNG autók Budapesten is feltölthetőkké válnak. A Főgáz CNG árai ugyan még nem ismeretesek, de az ígéretek szerint üzemeltetési költség terén jelentős megtakarítást érhet majd el, aki náluk tankol. A dízelüzemmel összehasonlítva ötödével, a benzinüzemhez képest pedig több mint harmadával kevesebb lesz a CNG járművek kilométerre vetített üzemeltetési költsége. Ráadásul az árstabilitás is biztosítottnak látszik, hiszen az MGKKE tagjainak sorába lépett GDF Suez kezében lévő győri kút 249,9 Ft-os kilónkénti ára már két éve változatlan, energiatartalom szerint 166 Ft-os benzin árnak felel meg.
A hazai CNG töltési pontok közül érdemes kiemelni az ország első biogázból táplált CNG kútját, amely Zalaegerszegen, a helyi szennyvíztisztító telepén működik, bár jelenleg még nem nyilvános kútként. Ez utóbbi a legjobb megoldás a közlekedés fenntarthatóságának tökéletes biztosítására, hiszen az itt tankolt autók PM szilárd részecske (PM) kibocsátás nélkül, töredék NOx és CH emisszióval vesznek részt a közlekedésben. Mindemellett a globális felmelegedést okozó CO2 kibocsátás terén is szinte páratlan eredményt nyújtanak, ezáltal pedig körülbelül 80 százalékkal csökkentve a körfolyamat hatását. Mindennek tetejében a gáz a közlekedésben a kőolaj felhasználást is csökkenti.