Eredetileg úgy tervezte az Oroszországban feltámasztott Datsun márka, hogy a Lada személyautóin alapuló ON-do és MI-do típusok után egy szabadidő-autót dob piacra, de az idő közben elvégzett piackutatások alapján ez utóbbi nem lett volna életképes. A Datsun vásárlói ugyanis nem divatautóra vágynak, hanem egy igenis terepjárásra is használható járművet akarnak. Szerencsére a Lada épp most fejleszti új terepjáróit, a személyautós Niva II-est, ami a következő Chevrolet Niva testvérmodellje lesz, illetve a manapság egyszerűen Lada 4×4 néven futó eredeti Niva utódát, ez utóbbi kőkemény terepjáró lesz. Ennek alapjára készíti el az orosz Datsun a harmadik modelljét, amelynek érkezése 2017 körül várható.
Ezzel párhuzamosan a Lada főnöke, Bo Andersson a Ren TV-nek adott interjúban arról beszélt, hogy a hatalmas vásárlói érdeklődés miatt felgyorsítják az XRay és XRay Cross típusok piacra dobását. Már 2015 őszén megindul majd a sorozatgyártás, és 2016 elején már megvásárolható lesz az új szabadidő-autó. Négyféle változatban lesz majd elérhető az új szabadidő-autó, lesz elsőkerék- és összkerékhajtású változat is (utóbbi kapja a Cross utónevet), a vételárról annyit árult el a cégvezető, hogy már félmillió rubelért (3,2 millió Ft) megvásárolható lesz az összkerékhajtású modell – viszonyításként Oroszországban az 1,6 literes motorral szerelt elsőkerékhajtású Renault Duster 558 ezer rubelbe kerül (3,5 millió Ft). Ennél még olcsóbb lesz majd az elsőkerekes alapmodell, de ennél pontosabb vételárakat egyelőre nem tudnak mondani.
A felszereltségről már a minimumot ismerjük. Az 1,6 literes motor 114 lóerős lesz, a váltó ötfokozatú, kézi kapcsolású, széria lesz az (elektromos) kormányszervo, a blokkolásgátló alapfelszerelés lesz. Extraként bőrkárpit, fűthető első ülések, 7 colos érintőképernyős navigáció, fűthető kormánykerék is elérhető lesz majd a Lada XRay-hez, amelyről Steve Mattin vezető formatervező annyit árult még el, hogy ugyan nem pontosan úgy fog kinézni, mint az XRay 2 tanulmány, de az átlagember csak nehezen veszi majd észre a különbségeket.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!