Aliaksei Zholner öt évvel ezelőtt készítette el első, papírból készült motorját, amely már önmagában is szép teljesítmény volt, de persze nem elégedett meg az egyhengeressel, hanem elkezdett egész motorcsaládot hajtogatni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem sokkal az első egyhengerest követte a soros négyhengeres erőforrás, amely ráadásul nem csak bonyolultabb felépítésű volt, de fizikailag is csökkent a mérete. De hát tudjuk, hogy egy igazi motorgyártó nem elégedhet meg holmi kommersz négyhengeressel, úgyhogy nemrég megkezdődött az új moduláris papírmotor-család kifejlesztése, vagyis hajtogatása.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Első lépésként V6-os papírmotor került ki Aliaksei Zholner kezei közül, majd nemrég egy V8-as géppel koronázta meg kézügyességét. Az összes papírmotor különlegessége, hogy működnek, sűrített levegővel lehet azokat hajtani, és a videók alapján nem is nagyon kell kímélni őket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Persze arra is lehetőség van, hogy egyszerűen tüdőből fújja az ember a motorokat, de ez azért nem ajánlott, mert ilyenkor elkerülhetetlen, hogy némi nyál, azaz nedvesség kerüljön a gépbe, ami a kis motoroknak a halálát okozza. A tapasztalatok alapján egyébként továbbfejlesztésre kerültek az évek során a papír erőforrások, némely súrlódó felületnél celluxot használ az alkotó, mert annak használatával sokkal strapabíróbb és simább működésű a végeredmény. Úgy látszik, a papírmotorok vásárlói is a sima működést igénylik…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!