Messze van már az idő, amikor nagy méretű bálna volt a Lexus nagy méretű szabadidő-autója. Egész pontosan két generációnyival, hiszen a pályafutását felfújt dobozként kezdő típus mára kifejezetten sportos megjelenésű karosszériát kapott, amivel az egyre terjedő szabadidő-autó kupék előtt se kell elbújnia. Sőt, jobban teszik, ha azok vigyáznak, nehogy a pengeéles vonalak sérüléseket okozzanak.
A Lexus márka egyik sikertípusáról van szó több, mint 2,1 millió darabos értékesítéssel, amelyről azt érezték a gyárban, hogy kissé beleszürkült a tömegbe. Nos, ezt alaposan kiküszöbölték. A sarkos vonalakon felül olyan dolgokkal lehet feldobni a megjelenést, mint az akár karosszéria-színére fényezett betétekkel feldobott 20 colos felni. És szokás szerint ott van az F Sport megjelenési csomag, amivel még pengébb lesz a megjelenés.
Az utastérben a színes fel-a-fejjel kijelző és az előválasztókar áthelyezése a nagy változás. Utóbbira azért kerítettek sort, hogy az ne legyen útban a középkonzolon elhelyezett kapcsolókat. Merevebb lett a karosszéria, aminek köszönhetően csendesebb utasteret és jobb irányíthatóságot ígérnek. Utóbbiban segít, hogy már elektronikusan változó lengéscsillapítás is elérhető lesz. Természetesen mindenféle aktív biztonsági segéd ott lesz a fedélzeten a Safety+ csomagban – a távolságtartó tempomat akár megállásig képes lefékezni az RX-et.
Két hajtással indul a forgalmazása, az Otto-ciklus szerint működő 3,5 literes V6-os benzines teljesítménye 300 lóerő, és ott van a hibrid hajtás, amelyben ugyanez a blokk Atkinson-ciklus szerint üzemel és egy villanymotor is segíti a munkáját – itt is 300 lóerő a rendszerteljesítmény. Azt nem részletezik, hogy mi lesz a sorsa az egyes piacokon választható 2,7 literes négyhengeres alapmotornak illetve az elsőkerékhajtású hibrid Lexus RX-változatnak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!