Júniusban indul a következő generációs Volkswagen Golf sorozatgyártása, úgyhogy már nincs sok ideje annak, aki a tavaly augusztusban bemutatott GTI TCR sorozatgyártású változatát akarja megvásárolni. Nincs meglepetés, hanem a Cupra Leonból ismert 2,0 literes, 290 lóerős turbómotort kapja elsőkerékhajtással az autó, alapfelszerelés a hétfokozatú, duplakuplungos váltó is.
A 0-100 km/óra sprint ideális körülmények között 5,6 másodpercig tart, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra, de némi felár fizetése ellenében 260 km/órára emelik a limitet (és ezzel együtt elektronikusan vezérelt lengéscsillapítást és 19 colos felniket is kap). Kívülről pár légterelő, nagy méretű küszöbborítás és fólia-dekor jellemzi az újdonságot, annak érdekében, hogy a hatalmas teljesítményt kétkerékhajtással is ki lehessen használni, mechanikus önzáró differenciálmű is van a fedélzeten, a féktárcsák perforáltak.