A Credo Econell 13 CiTY 13 méteres (12 760 mm), tehát 1 – 1,5 méterrel hosszabb a megszokott szóló buszoknál, így a megszokott belvárosi útvonalakon is gond nélkül közlekedik, miközben 38 ülés elhelyezése mellett is 115 fő szállítására alkalmas, így nemcsak a szóló, hanem a legalacsonyabb kihasználtságú csuklós autóbuszoknak is alternatívája lehet a vidéki településeken és Budapesten egyaránt. Az autóbusz könnyűszerkezetű vázzal és optimalizált méretű főegységekkel készül, amely alacsony saját tömeget biztosít. Az optimalizált méretű, 19,5 coll-os Rába futóműrendszer kiemelkedő teherbírással rendelkezik, így a jármű megengedett össztömege eléri 18 tonnát.
A busz modern megjelenésű belső térkoncepciója úgy nyújt maximális kapacitást (115 fő), hogy ezzel együtt kiemelkedő számú, összesen 38 ülést kínál. Ez nemcsak a 12 méteres szóló buszoknál magasabb, hanem meghaladja egyes 16,5 méteres csuklós autóbuszok ülésszámát is. Így csúcsidőn kívül gyakorlatilag minden utasnak jut ülőhely. A busz bal oldalán kialakított, mintegy 4 méter hosszú peronrész a csúcsidőkben érezhetően csökkenti a zsúfoltságot, emellett babakocsi és kerekesszék elhelyezését is lehetővé teszi. A Credo Econell 13 CiTY végeredményben jelentősen több utast szállít, és sokkal nagyobb komfortot biztosít az utasoknak a korábbi, 11 – 12 méteres buszoknál. A gyors utascserét szolgálja a három darab, kétszárnyú ajtó és a 800 mm-es hátsó padlószint, minimalizálták a kerékjárati dobok méretét is.
A mosonmagyaróvári-győri gyártó a sikeres piaci bevezetés érdekében az ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-vel együttműködve elsőként Győrben teszteli a Credo Econell 13 CiTY-t. A tesztautóbusszal 2017. március 20-tól találkozhatnak a forgalomban az utasok. Győrben az autóbuszpark elöregedett, csak részben akadálymentes, a járművek ráadásul nem légkondicionáltak. A a Kravtex-Kühne Csoport szeretné aktívan bevonni az utasokat, járművezetőket a jármű tesztelésébe, ezért online felületet hozott létre (www.credobus.hu/teszt), ahol az érdeklődők a busszal kapcsolatos tartalmakat tölthetnek le, és online kérdőíven értékelhetik a busz tulajdonságait.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!