A német ACM, azaz Advanced City Mobility nevű startup tisztában van a villanyautók töltésének problémájával, azaz hogy az előrejelzések szerint ha a mai tempóban halad a nyilvános töltőpontok telepítése, akkor 2050-re az emberiség 10-15%-ának lesz hozzáférése ezekhez, ellenben már ma az emberek 85%-a használ elektromos áramot lakásában. A parkolóhely és a konnektor közötti távolságot segít áthidalni a City One mopedautó, amely a 200 km-es hatótávolságot biztosító 20 kWh kapacitású telep mellett négy darab kivehető akkumulátort is kapott.
Ezek egyenként 2,5 kWh kapacitásúak, tömegük 10,5 kg, egy mozdulattal kiemelhetőek a csomagtérpadlóból, és guruló kofferban lehet a konnektor közelébe szállítani őket. A töltési idő 7-8 óra, a csere 5 perc alatt megvan, azaz ennyi idő alatt lehet további 100 km-es hatótávolságot elérni. Terveznek egy olyan extrát is, hogy a tetőre két darab cserélhető akkumulátort befogadó tárolót építenek, amiket aztán pár mozdulattal be lehet helyezni a lemerült telepek helyére, és további 50 km-t nyer ezzel a használó.
A fejlesztést külső partnerek segítségével végzik, így tartják reálisnak a sorozatgyártás és értékesítés 2023-as céldátumát. A 3,6 méter hosszú mopedautó karosszériája ötajtós, és azt az üzleti ügyfelekre is gondolva úgy alakították ki, hogy az első ülések mögött a hátsó ülés padlóba döntésével egy EUR-raklap alapterületű, 1,45 köbméteres raktér jön létre. Úgy alakítják az ACM City One-t, hogy azt akár autómegosztó szolgáltatások is gond nélkül tudják majd használni, de magánvásárlókra is számítanak – egyelőre 15 ezer eurós indulóárat tartanak reálisnak.