Az Egyesült Államokban az Audi 288 981 darab Q5 és SQ5 modellt rendel vissza a szervizekbe, mert ha a hátsó alatt elhelyezett vezérlőegység beázik, akkor rövidzárlat keletkezhet. Ilyenkor az elektronika vészüzemmódba kapcsolja a motort, ami megnöveli a balesetveszélyt. Nem csak nagy pocsolyába hajtva történhet ez meg, de akkor is, ha a hátsó ülésen véletlenül kiömlik az utasok itala. A visszahívásban a 2016. november 9-2021 december 3. között gyártott példányok érintettek, a márkaszervizekben védőburkolatot tesznek a kérdéses vezérlőegységre és javítják a padló szigetelését.
A BMW X7-esnél nem ilyen egyszerű a megoldás, egyelőre ott tartunk, hogy beperelték az autógyártót. A konkrét esetben egy X7 M50i pohártartójába helyezett papírpohárból lötykölődött ki egy kis folyadék, mivel a fedél nem zárt rendesen. Alapesetben ez csak némi takarítást kívánna, de a hűthető-fűthető pohártartó alatt helyezték el a légzsákvezérlő elektronikát, amelynek már ennyi nedvesség is elég ahhoz, hogy zárlatos legyen – ilyenkor legrosszabb esetben kioldanak a légzsákok. A légzsákvezérlőt nem lehet javítani, csak cserélni, a márkaszervizbe vontatással és a javítással együtt 2900 dollárt kellett fizetnie az ügyfélnek, mivel a garancia nem terjed ki az ilyen külső behatásokra. A per szerint konstrukciós hibáról van szó, hiszen életszerű, hogy időnként kilötykölődik némi folyadék a pohártartónál. Ha bebizonyosodik a konstrukciós hiba léte, akkor nem csak az X7-es lehet érintett; a BMW folyamatban lévő perre hivatkozva nem nyilatkozik az ügyben.