Normális esetben az ember autóval elmegy a golfpályára, ahol egy meglehetősen alapkivitelő villanymotoros járműbe ül lát, amellyel aztán egész nap az után a labda után szaladgál, amelyet ő ütött el jó messzire. Most pedig fellélegezhetnek azok, akik a saját luxusautójuk után kínosnak érezték a műbőr üléses golfautókat, hiszen a Garia cég mostantól a Mercedes-Benz Style formatervező stúdió által megálmodott járművet is kínál, ami még az utcai Mercedeseknél is stílusosabb megjelenést kapott.
Például valódi fa borítja a padlót, amelyből mindössze két pedál áll ki (+/-), ezen kívül még egy kormánykerék van – sehol semmi elektronika, ami beleszólna a vezetésbe, de mondjuk biztonsági öv sincs… A hátsó kerekeket hajtó villanymotor tartós teljesítménye 4 lóerő, de rövid ideig 15 lóerő leadására is képes, ez utóbbi leginkább emelkedőknél szükséges, hiszen az elérhető csúcssebesség minden esetben 30 km/h. Az energiaellátásról lítium-ion telep gondoskodik, ami 80 km-es hatótávolságot tesz lehetővé egy feltöltéssel, utóbbi folyamat normál konnektorról 6 órán keresztül tart.
Jelen esetben nem a technika, hanem a megjelenés a lényeg, a Mercedes formatervezői LED-es fényszórókat készítettek, a hajlított szélvédő elektromos fűtéssel rendelkezik, a tető a tömegközéppont alacsonyan tartása érdekében karbonból készül (mondjuk a lent lévő akkumulátor miatt akár vaslemez is lehetne, nem sokat változtat a helyzeten…), és esztergált felületű, öt duplaküllős felniken gördül a szerkezet. A 30 km/h-s csúcssebesség ismeretében a hátsó diffúzor-utánzat feleslegesnek tűnik, de hát úgy tűnik, a rossz szokástól nem tudnak megszabadulni az autókon edződött művészek.
Az utastér központi eleme a nagy méretű bőr kanapé, középen egy rejtett hűtődoboz található, ha ez kifogy, az utas előtti 10 colos képátlójú érintőképernyőn lehet újabb italokat rendelni a klubházból. Ez utóbbi táblaszámítógép elsődleges feladata, hogy a pálya alaprajzáról, az időjárási adatokról (merről fúj a szél, milyen erősen…) tájékoztassa a játékosokat, és persze rögtön elektronikusan lehet rögzíteni az eredményt, amelyet aztán később otthon/társaságban nyugodtan elemezhet az ember. A Garia egyelőre nem adott nevet a Mercedes-Benz Style által megálmodott és megvalósított golfautónak, egyelőre az igényeket mérik fel, majd annak ismeretében döntenek a sorozatgyártásról.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!