Az autóipar élvonalába szeretne tartózni a Volkswagen konszern, ezért nem aprózza el a dolgokat. A nagy darabszámok miatt azonban már egy apró hiba miatt is hatalmas mennyiségű autót kell visszahívnia esetenként, most ráadásul egyszerre három probléma is jelentkezett, ami 2,6 millió autót érint – és még további pár százezret, a Tiguan problémája ugyanis nem egyedi.
A szabadidő-autónál egy biztosíték problémája (túlmelegedés, vagy akár teljes elolvadás) miatt a világítás bizonyos funkciói megszűnhetnek, a tünet egy lámpa kialvásától kezdve a külső világítás teljes elsötétüléséhez (a hátsó lámpák se világítanak, nem csak a fényszóró, de a féklámpa is kialszik) vezetnek, ahogy azt 26 esetben megtapasztalták már felhasználók az Egyesült Államokban. Noha az NHTSA tud róla, tehát megtörtént az eset, a VW sajtóközleménye szerint olyan nincs, hogy teljesen megszűnik a világítás… A gyár egyébként azt is sejteti, hogy várhatóan nem csak a Tiguan, de egyéb, hasonló elektromos rendszerrel ellátott autóknál is előfordulhat a probléma, egyelőre még vizsgálják a jelenséget. Tehát könnyen lehet, hogy a 800 000 Tiguan mellett még pár százezer másik autó is érintett lesz.
A 7 fokozatú DSG váltó problémáira Ázsiában figyeltek fel, a DQ200-as váltó szintetikus kenőolaja megzavarhatja a váltó elektromos részének működését, különösen igaz ez a meleg és párás éghajlaton, dugóban (gyakori megállás és elindulás) használt autóknál. Mintegy 1,6 millió autót érint ez a szervizakció, amely során lecserélik a váltóolajat.
Az Amarok pickup esetén a 2.0 TDI motorral szerelt példányoknál előfordulhat, hogy a gázolajcső mechanikai kapcsolat miatt kilyukad, épp ezért 239 000 autónál a kérdéses helyekre védőburkolatot szerelnek, illetve ha az ellenőrzésnél már kezdődő roncsolódást találnak, akkor cserélik a vezetéket.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!