Néhány autógyártó generációváltásnak állít be annál kisebb változásokat is, mint amiken a Hyundai Santa Fe most átesett egyszerű modellfrissítés keretében. Kívülről az átrajzolt orr árulkodik a változásról, a hűtőrács szélesebb lett a korábbinál és már ennek részét képezik a fényszórók, hátul összekötötték a lámpákat.
Az utastérben a modellfrissítéseknél megszokott mértékű változásokat eszközölték, van néhány új kárpit, áttervezték a középkonzolt, előválasztókar helyett egyszerűen gombokkal lehet kiválasztani a haladási irányt, a központi érintőképernyő a korábbi 7 colos helyett már 10,25 colos, a műszeregység 12,3 colos képátlójú monitor. Új a Luxury Package elnevezésű csomag, amely egyedi 20 colos felnikkel és karosszéria színére fényezett alsó védőelemekkel (ez látható a sajtófotókon) jön.
A lényegi változást az jelenti, hogy a kocsi alatt kicserélték a padlólemezt, újak a gyűrődőzónák (energiaelevezetés ütközésnél), merevebb a karosszéria (komfort, vezethetőség), a motor és a váltó mélyebbre került a karosszérián belül, az új kialakítás jobban elvezeti a motortérben keletkezett hőt. Teljesen új a motor- és a váltókínálat is, de arról azon kívül egyelőre nem árultak el semmit, hogy a Smartstream-generációs hajtásokat kapja a Santa Fe; nem kell nagy jósnak lenni ahhoz, hogy a Kia Sorentoban bemutatkozott motorokról van szó, tehát alu blokkos 2,2 literes dízel (202 LE/440 Nm), öntöltő hibrid (230 LE/350 Nm rendszerteljesítmény) és lesz hálózatról tölthető hibrid hajtás is.