A legnagyobb újdonság a földgáz-hajtású Audi A3 Sportback-kel kapcsolatban, hogy a korábban használt TCNG helyett g-tron fantázianéven fogják piacra dobni. Az autónak egyébként küldetése van, megmutatni a világnak, hogy lehet fosszilis üzemanyagok nélkül is autót üzemeltetni.
A német autógyár finanszírozta Werlte városában az e-gas üzemet, amely szélenergia által termelt áram segítségével a levegő CO2-tartalmából egy reaktor segítségével készít metánt, amelyet aztán a németországi földgáz-hálózatba táplálnak. Az Audi szerint az itt készülő mesterséges metán – ami egyébként mentes minden szennyeződéstől, tehát jobb minőségű, mint a fosszilis földgáz – 1500 Audi A3 Sportback g-tron fogyasztását fedezi évi 15 000 km-es futásteljesítménnyel számolva. Ezt azért érdemes kiemelni, mert Németországban feláras extra lesz, hogy a vásárlók választhatják a CO2-semleges autózást, a pontos euró-összeget egyelőre nem közölték.
Magán az autón annyi az eltérés a normál A3 Sportback-hez képest, hogy a csomagtér padlója alatt két darab, egyenként 7 kg földgázt legfeljebb 200 bar-os nyomáson tárolni képes tartályt helyeztek el, a szabványos 3,5 kg/100 km CNG fogyasztással számolva ez 400 km megtételére elegendő. Van egy kis méretű benzintank is arra az esetre, ha kifogyna a gáz, az utastérben mindössze annyi a változás, hogy a fordulatszámmérőbe került egy gázszint-jelző.
Az 1,4 literes turbómotor teljesítményét 110 lóerőre csökkentették, a maximális nyomaték 200 Nm, a 100 km/órás tempót 11 másodperc alatt éri el az Audi A3 Sportback g-tron, csúcssebessége 190km/óra. Benzinnel hajtva 4,1 l/100 km a szabványos átlag.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!