Három évvel a kupé után bemutatkozott a McLaren Artura Spider, ezzel együtt frissítették az egész konstrukciót is. Hallgatva a vásárlói visszajelzésekre teljesen új kipufogórendszereket készítettek, mert leginkább a rossz motorhangra panaszkodtak a vásárlók. Újraprogramozták a kipufogórendszerben található pillangószelepeket és egy hangolt rezonátorcsövet is beépítettek, a függőleges végződés pedig immár kúp alakú – mindez a közepes és a magas fordulatszám-tartományban teszi karakteresebbé a hangot. Az opciós sportkipufogónál külön csatornával vezetik el a rezgéseket az utastérbe; a merevebb motortartó-bakok is növelik az élményt.
Az M630-as 3,0 literes V6-os biturbónál újraprogramozással sikerült 20 lóerővel 605 lóerőre növelni a teljesítményt, a növekedés a 4000-8500/perc tartományban érezhető (utóbbi a leszabályozási fordulat), a rendszerteljesítmény már 700 lóerő, a rendszernyomaték változatlanul 720 Nm – utóbbi a benzinmotor és a 3 villanymotor összege, az újraprogramozással szélesebb tartományban érhető el. Az elektromos hatótávolságot 30-ról 33 km-re növelték. A szoftverfrissítést ingyen megkapják az Artura-tulajdonosok a márkaszervizekben. Van egy olyan szoftveres újdonság is, ami csak az új autókhoz jár, a hivatalosan Spinning Wheel Pull-Away névre keresztelt funkció füstölő gumival való indulást tesz lehetővé úgy, hogy közben a menetstabilizáló a háttérben azért aktív – ezt a rajtautomatika módosításával hozták létre, a menetstabilizáló több fokozatban állítható. Az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítóban a szelep a korábbinál 90%-kal gyorsabban reagál, a váltó új programja 25%-kal gyorsabb kapcsolásokat tesz lehetővé.
A McLaren Artura Spider tömege 62 kg-mal magasabb a kupénál, és mivel a karbon vázat eleve a kabrióhoz tervezték, ez a növekedés egyedül a tetőmechanizmusból jön. Az utasok feletti rész kerete karbon, az üveg gombnyomásra opálosra kapcsolható (ilyenkor a fény és hő 99%-át visszaveri). Összesen 8 villanymotor együttes munkája a tetőmechanizmus működtetése, a folyamat 11 másodpercig tart, ami 3 másodperccel gyorsabb a konkurensnek tartott Ferrari 296 GTS idejénél.
Az 1475 kg-os tömegével a plug-in hibrid hajtású McLaren Artura Spider könnyűnek számít, és alig lassabb a kupénál (amelynek hivatalos gyorsulási idői még a 20 lóerővel gyengébb motorral mérték), a 0-100 km/óra gyorsulás 3,0 másodpercig tart, a 0-200 km/óra 8,4 másodpercet vesz igénybe, a 0-300 km/óra 21,6 másodperc alatt megvan, a végsebesség elektronikusan korlátozott 330 km/óra. A fékút 200 km/órás tempóról 124 méter, 100 km/óráról 31 méter. Az opciós titánium kerékcsavarokkal összesen 0,4 kg rugózatlan tömeg takarítható meg. A McLaren Artura Spider alapára Nagy-Britanniában 221 500 font, ezen felül 3 csomagra lehet befizetni Performance, TechLux vagy Vision, mind 5050 fontba kerül. Ennél a modellnél az 5 alapszín mellett 20 Elite fényezés és 18 MSO egyedi fényezés közül lehet választani.