Egyszerre frissítette fel az MQB A0 műszaki alapra felépített kompakt modelljeit a Škoda, a Scala személyautónak lendületesebb megjelenésű első lökhárítót rajzoltak, a Kamiq szabadidő-autónál meredekebben áll a hűtőrács, keskenyebb lett a menetfény és nagyobb az alatta lévő fényszóró. Mindkét autónál opcionálisan mátrix-LED fényszóró is kérhető.
Alapáron 8 colos monitor a műszeregység, amihez középre 8,25 colos képátlójú érintőképernyőt adnak, a 10,25 colos műszeregységhez 9,2 colos képátlójú érintőképernyő jár, átalakították a klímapanelt, amelynek könnyebb lett a kezelése. Szériában 2, opcionálisan 4 darab USB-C töltőpont (45 W) van az utastérben, a nagyobb tudású fejegységnél rendelhető a hardveres navigáció, amellyel együtt a Laura digitális segéd is érkezik. Újak a kárpitok, amelyeknél növelték a megújuló forrásból származó szálak arányát.
A motorkínálatban az eddig ismert TSI turbómotorokat találjuk, amelyeknél generációváltás történt és már az evo2-es motorcsaládba tartoznak. Az 1,0 literes alapmotor 95 vagy 115 lóerővel választható, az 1,5-ös turbómotor 150 lóerős és annál hengerlekapcsolás is segít a spórolásban; a váltó teljesítménytől függően 5 vagy 6 fokozatú kézi kapcsolású vagy 7 fokozatú duplakuplungos lehet. Az alap felfüggesztés mellett elérhető a rosszút csomag, amelynél 15 mm-rel növelik meg a hasmagasságot és van sportfutómű is, amelynél 10/15 mm-rel (Kamiq/Scala) csökkentik a hasmagasságot.
Mindkét esetben, tehát a Škoda Scala és Kamiq kínálatban is a Monte Carlo felszereltség jelenti a csúcsot, ennél fényes feketére fényezik a karosszériadíszeket és a külső tükörházakat, az első sárvédőkre jelvények kerülnek; a Scala esetén itt adják a panoráma üvegtetőt, amelynél lejjebb nyúlik a hátsó szélvédő. A 17 colos alap felni helyett felár ellenében a 18 colos Ursa kerekeket lehet kérni.