Mintha szégyellnék a Volkswagennél, hogy még mindig gyártanak belső égésű motorral szerelt autókat, mással nem nagyon lehet magyarázni, hogy a friss megjelenésű Polo GTI sajtóközleményéből kimaradtak a teljesítményadatok – egyébként a német nyelvű ügyfél-weboldal se segít, ott a Motorleistung-fejezetnél a „Von 0 auf Whohooo!” szerepel. Eláruljuk: maradt a 2,0 literes turbómotor 204 lóerővel és 320 Nm-rel, a váltó hétfokozatú duplakuplungos, és elektronikus differenciálzár is segít abban, hogy 6,5 másodperc alatt meglegyen a 0-100 km/óra gyorsulás, a csúcssebesség 240 km/óra.
A sajtóanyagban inkább olyan dolgokra koncentrálnak, mint a feláras IQ. Light LED-es fényszórók, a 0-210 km/óra sebességtartományban működő távolságtartó tempomat, az új fejegység a tűéles képet adó kijelzővel. A számadatok között olyasmiket találni, hogy 15 mm-rel alacsonyabb a hasmagasság a normál Polo-hoz képest, a beats hifi 6 hangszórós és 300 watt teljesítményű, a csomagtér 351 literes. A lényeg, hogy a Volkswagen Polo GTI még velünk marad egy ideig.