Némileg egyszerűsödött a Ford Kuga vásárló dolga, hiszen a modellfrissítést követően már csak 3 megjelenés közül kell választania, van a Titanium alapszint, a sportos ST-Line és terepjárós (kályhaezüst betétek) Active változat; a kényeztető Vignale változat búcsúzott. Laposabb fényszóró (opciós a pixel-LED fényforrás) és szélesebb hűtőrács jellemzi a friss megjelenést, no és ott a fényszórókat összekötő világító csík is.
Immár 13,2 colos képátlójú a műszerfal közepén levő érintőképernyő, amely a SYNC 4-es fejegységhez tartozik – ez az elődjénél 2-szer nagyobb teljesítményű processzort, 5G internet-hozzáférést és a korábbiaknál jobb telefon-csatlakoztatást (vezetéknélküli Android Auto és Apple Carplay) tud, Alexa beszédvezérlés könnyíti meg a kezelést. A navigációnak van utánfutó-funkciója is, amelynél a használó be tudja állítani a vontatmány méreteit, ezt is figyelembe veszi az útvonal megtervezésekor (szűk fordulók, alacsony átjárók kerülése).
Az új generációs távolságtartó tempomat már a navigáció jelét is használja, kanyarok és kereszteződések előtt automatikusan lassít, a körkamera-rendszer könnyíti meg a szűk helyen manőverezést. A pixel-LED fényszóró kereszteződéseknél és körforgalmaknál (navigáció/kamera jele alapján dolgozik) széles fénycsóvát használ, hogy a gyalogosok és kerékpárosok észlelhetősége javuljon.
A felfrissített Ford Kuga motorkínálata annyiból átalakul, hogy már nem kínálnak hozzá dízelmotort. A belépőt az 1,5-ös turbómotor (150 LE) jelenti 6-os kézi kapcsolású váltóval, majd a 2,5-ös öntöltő hibrid következik (180 LE), ehhez összkerékhajtás is kérhető (183 LE), a csúcsot a 2,5-ös plug-in hibrid (243 LE, 69 km szabványos elektromos hatótávolság) hajtás jelenti. Az összkerékhajtású változat 2,1 tonnás fékezett utánfutót húzhat.