A Rotterdamban megrendezett Shell Eco-marathon 2014-es versenyen papírforma eredmény született, azaz a francia oktatási intézmények csapatai dominálták a fogyasztási versenyeket. Ráadásul az abszolútban győztes Team Microjoule 300 kilométerrel, azaz több, mint tíz százalékkal javított tavalyi eredményén, a benzinüzemű Prototípus kategóriában induló jármű 1 liter benzinnel 3314,9 km-re jut el, ami a Lisszabon-Varsó távolságnak felel meg.
A hidrogén tüzelőanyagcellás Prototípus kategóriában a holland H2A győzött 428,5 km/kWh eredménnyel, az akkumulátoros-elektromos Prototípusoknál az osztrák Tera TU Graz járműve lett a legjobb 1091,6 km/kWh-val. A dízelüzemű Prototípus kategóriában a valenciennesi IUT GMP nyert 1300,1 km/l-rel, az alternatív üzemanyagú (etanol és cseppfolyós gáz) Prototípusoknál a Toulouse Ingénierie Multidisciplinaire győzött 2757,2 km/l-rel.
Ha nincs is sok közük a valós autókhoz, az Urban Concept osztályban induló járművek azért egy kis lépéssel közelebb állnak a hétköznapi járművekhez. Itt három rekord is született, a francia La Joliverie 150,5 km/kWh távolságra jutott el tüzelőanyagcellás járművével, a Lycée Louis Delage benzinnel 468,8 km/l-t ért el, a német Schulckspecht a saját dízel rekordját döntötte meg 389,0 km/l-rel. Az akkumulátoros-elektromos kategóriában a francia Electricar, az alternatív üzemanyag (etanol és cseppfolyós gáz) kategóriában a dán DTU Roadrunners nyert.
Noha a pályán nem sikerült győzniük, két igen fontos díjat is begyűjtöttek a magyar csapatok. A Kandó Electric nevű szivar kapta a legszebb formatervért járó elismerést, mert nem csak a külső volt átgondolt és nagyon áramvonalas, de nem feledkeztek meg arról sem, hogy a vezető „munkahelye” ergonomikus kialakítású legyen.
A GAMF csapata kapta a legjobb műszaki újításért járó díjat, a Megameter VI esetén olyan, a benzinmotor mozgási energiáját elnyelő könnyű elemeket alkalmaztak a készítők, amelyek a kerék mikro-megcsúszásait kiküszöbölik, magába a motorblokkba a hőveszteséget csökkentő elemeket építettek be. A bíráknak tetszett az a telemetriai rendszer is, amelynek segítségével a pálya mellett álló csapat figyelemmel tudja követni a versenyzőt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!