A meghívott vendégek a Scania DemoCentre bemutatóközpontban próbálhatták ki az új generációs tehergépkocsikat. A Scania az alkalmat megragadva a hálózatba kapcsolható szolgáltatásainak széles választékát is bemutatta, valamint megosztotta a jövő szállítási megoldásaival kapcsolatos elképzeléseit.
A beszkennelt eredmények szolgálnak majd a további 3D-s munkálatok alapjául, amely során a tehergépkocsik bekerülnek a játékba. „Általában egy ilyen munka 8-10 hónapnak megfelelő munkaórát igényel, amit két munkatárs között osztunk szét, az egyik művész a jármű külsejével, míg a másik a belsőterével foglalkozik” – mondta Hynek Svatoš, az SCS Software cégnél a járművekért felelős csapat vezetője. „Ennek megfelelően úgy tervezzük, hogy a tavasz vége felé már viszontláthatjuk az új generációs tehergépkocsikat a játékban. Rajongóink egyébként már bevezették az új tehergépkocsikat a játékba, mint rajongók által készített módosítások (modok). Azonban a mi elvárásaink rendkívül nagyok a pontosságot illetően.” A csapat sok fáradságos órát töltött azzal, hogy jelölésekkel lássa el a tehergépkocsikat a szkennelés előtt. „Ezt fordított tervezési folyamatnak vagy visszafejtésnek (reverse engineering) is szokták hívni”- magyarázta Svatoš. „Egy ipari 3D-s szkennert használunk az összes adat és méret rögzítéséhez.”
Az Euro Truck Simulator játéksorozatnak már több mint négymillió példányát adták el a 2008-as első bemutatása óta. A játékok hatalmas követői táborokkal büszkélkedhetnek, főként Skandináviában, Németországban, az Egyesült Királyságban és Oroszországban, de Európán kívül is az olyan nagy kamionos szubkultúrával rendelkező országokban, mint Törökország vagy a latin-amerikai államok. „Folyamatosan frissítjük a játékot, míg a közösségünk segít ezt a saját kapacitásunkon túlmenően is kiterjeszteni. Rajongóink imádják a kamionokat, nekünk pedig szenvedélyünk, amit csinálunk.”
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!