A Pagani Zonda R továbbfejlesztett változatánál egyszerűen összevonták az R Evolucion betűt-szót, így jött létre a forradalmi, azaz Revolucion jelölés – állítólag elég sok mindent változtattak, így megérdemli ezt az autó.
Az AMG-től származó V12-es erőforrás teljesítményét 750-ről 800 lóerőre növelték, a maximális nyomaték 730 Nm. Ehhez mindössze 1070 kg-os saját tömeg tartozik, mindenen spóroltak, az új Brembo féktárcsák például 15 százalékkal könnyebbek az R-nél használt daraboknál.
Az igazi nagy újdonság azonban a módosított aerodinamika, amely új első légterelőket és egy függőleges stabilizáló hátsó szárnyat is tartalmaz, és egy DRS, azaz Drag Reduction System elnevezésű hátsó szárnyat is. Utóbbi az F1-ben korábban használt, a hátsó spoiler felé haladó levegő útját megzavaró leszorító-erő csökkentő/sebességnövelő megoldás, amelyet vagy gombnyomásra, vagy a kormányon elhelyezett kapcsolót 2 másodpercen át nyomva automata üzemmódban lehet használni. Csak 100 km/órás tempó felett aktív a rendszer, és nem árt nagyon megfontoltan használni, hiszen 0,8 G leszorító-erővel játszik ilyenkor a sofőr/vezérlőszámítógép. A Pagani Zonda Revolucionból mindössze 5 darabot készítenek majd, de négyet már előre eladtak – a hivatalos vételár nem ismert, a pletykák szerint adók nélkül 2,2 millió euróról van szó.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!