A BMW-nél nem egy szuperautó, hanem az elektromos hajtású i3-as típus lesz az első teljesen műanyag, karbon karosszériás autója. A nagyjából kompakt kategóriába illő méretű autó tele lesz különleges megoldással.
Kezdjük rögtön az egymással szembe nyíló ajtókkal és a hátsó ajtószárnyakba rejtett B oszlopokkal, ami tágas nyílást tár fel az utasok előtt. A műszerfal is rendhagyó lesz, a vezető elsősorban a szélvédőre vetített adatokból tájékozódik majd, de azért lesz monitor is a minimális információkkal.
Abban is újat hoz a BMW elektromos autója, hogy a vezetési élményt helyezi az előtérbe. A hátsó kerekeit egy 170 lóerő/250 Nm nyomatékú elektromotor hajtja – a technikát tesztelték korábban 1-es kupé karosszériába építve. A 100 km/órás tempót 7,9 másodperc alatt éri el a BMW i3, csúcssebessége elektronikusan korlátozott 150 km/óra, és 130-160 km-es hatótávolságot ígérnek az autónak. Felár ellenében elérhető lesz benzinmotoros generátor is, amivel 300 kilométerre lehet növelni az egy feltöltéssel (akkumulátor és benzin) megtehető távolságot, utóbbi blokkot a Motorrad-részlegtől veszik át.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!