Európában és az Egyesült Államokban már régóta úgy van, hogy az esetek döntő részében nők döntenek az autóvásárlásról – például azért népszerűek az SUV-k az USA-ban, mert a nők szeretik a biztonságérzetet -, de a folyamatosan bővülő kínai autópiacon 2012 első két hónapja volt az első olyan időszak, amikor a nők kerültek többségbe.
Kínában a kilencvenes évek végén még kevesebb, mint 10 százalék volt a női vásárlók aránya, ami 2002-re 20,3 százalékra bővült, 2008-ban érte el a 33,9 százalékot. 2011-ben 43,1 százalék volt a női vásárlók aránya, idén január-februárban meg már 51,4 százalékkal a hölgyek kerültek fölénybe.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!