Ahogy az utóbbi években már megszokottnak tekinthető a Ford Mustang esetén, új ötletek helyett az első generáció részleteit próbálják meg minél modernebb formába csomagolni. De azért érdemes megjegyezni, hogy a mostani a legjelentősebb műszaki változtatásokkal járó generációváltás a bemutatás óta.
Mindezt annak lehet kijelenteni, hogy csak jövőre árulnak el mindent az autóról, hiszen valahogy a 2014 végére tervezett észak-amerikai piaci bevezetésig is fel kell tartani a potenciális vásárlók érdeklődését – Európába leghamarabb 2015-ben váható a Mustang hivatalos forgalmazásának megindulása. A képeket elnézve a mostaninál sokkal nagyobbnak hat az autó, de ez csalóka, hiszen változatlan tengelytáv mellett fél centivel csökkent is a hossz; 3,5 centivel alacsonyabb a karosszéria, 4 centivel szélesebb – itt érdemes megjegyezni, hogy az immár független hátsó felfüggesztésnek köszönhetően több mint 7 centivel lett szélesebb a hátsó nyomtáv.
Az utastérben is legalább olyan forradalmi a változás, mint a hátsó felfüggesztésnél, akik látták az autót, azok puha műanyagokról beszélnek, és bizony elhangzik a minőségérzet szó is, immár pozitív értelemben. A forma retrós, a MyFord Touch érintőképernyő fejegységet pedig kiegészítették analóg gombokkal is, mert az amerikai vásárlók még nem barátkoztak meg azzal, hogy csak a kijelzőt böködve tudják vezérelni a fejegységet.
Kezdetben háromtagú lesz a motorválaszték, az alapmotor az eddigi 3,7 literes szívó V6-os lesz, felár ellenében kapja az ember a 2,3 literes EcoBoost turbót, illetve az 5,0 literes V8-ast. Lóerő-számokat nem közöltek, csak annyit, hogy a négyhengeres több mint 300 lóerős lesz, az eddig 420 lóerős szívó V8-as teljesítményét pedig megnövelték. A váltó alapáron az eddig is használt, hatfokozatú, kézi kapcsolású Getrag egység, felár ellenében pedig a kormányról is kapcsolható, hatfokozatú automatikus kérhető.