Noha a decemberi számok még nincsenek meg, a Ford úgy becsüli, az idén 121 500 körül alakul majd a hazai újautó-eladások száma (személyautók és haszonjárművek 3,5 tonna össztömegig), ebből azonban még lejön úgy 15 százaléknyi reexport, tehát valahol 100 ezer darab körül lesz a tényleges hazai forgalomba helyezés. Ebből a tortából bő 12 százalékos szelettel rendelkezik a Ford, ami több mint 15 ezer új járművet értékesített, nem kis mértékben a Transitok népszerűségének köszönhetően.
Jövőre is bővülést várnak, a várt 136 ezer darabos értékesítés megfelel az elmúlt 22 év átlagának, de az idei helyzethez képest jelentős változások lesznek. Kezd kifulladni a Növekedési Hitelprogram, kevesebb forrást ad az állam, a vállalkozások is végrehajtották már a beszerzéseket, szóval nagyobb szerepe lesz a személyautóknak. A piacon egyébként az tapasztalható, hogy egyre többen akarnak prémium terméket – jó fogadtatása volt a Vignale modelleknek, de jövőre szeretnék 10 százalékra növelni ezek részarányát -, és ezzel párhuzamosan egyre többen keresnek alapmodelleket is. Egyébként még egy 30-40 ezres vásárlóréteg van, akiket az újautók felé lehetne terelni egyszerű jogszabálymódosítással, a használtautóknál tapasztalható ÁFA csalás ellehetetlenítésével – azonban hiába szorgalmazza már ezt az MGE már évek óta, csak nem megy át a törvényhozáson.
A TDI-botrány miatt az európai piac elfordult a dízelektől, ezt a Ford is érzi, válaszként felgyorsítják az hibrid/villanyautó fejlesztést, négy év múlva az összes típusból lesz ilyen autójuk. Addig itt van a Mondeo Hybrid, és jövő tavasztól már az akkumulátoros-elektromos Focus is megvásárolható lesz hazánkban. Addig is új modellekkel csábítják a vásárlókat, például a Kugának nagyon jó éve volt, január-november között 1310 db-ot értékesítettek, és 160 új Kuga átadása csak azért csúszott át decemberre, mert logisztikai problémák vannak a koperi kikötőben. Ezen kívül az Edge nevű nagy SUV fogadtatása is kedvező volt hazánkban, különösen a króm helyett fényes fekete karosszéria-díszlécekkel rendelkező Sport felszereltséget viszik.
Egyelőre nem erőltetik a Ka+ nevű mini forgalmazását. Az új Fiestát májustól gyártják, júniusban kapják meg az első autókat a leggyorsabb vásárlók, és ekkortól kezdve akciós áron kínálják majd a raktáron lévő jelenlegi Fiestákat. Csak amikor ezek elfogynak, akkor lehet szó arról, hogy a kisebb teljesítményű motorral és alacsonyabb felszereltséggel, értsd olcsóbban is megvásárolható lesz majd a kis ötajtós. Az EcoSport nevű kompakt szabadidő-autó a várakozásnál jobban teljesített, ennél 2017 végén várható a felfrissített megjelenésű változat érkezése, a váltással egy időben India helyett már Romániából kapjuk a típust.
A Ford Magyarország továbbra is visszatérő/visszajáró ügyfeleket akar szerezni, ezért az alkatrészek és szervizek terén is vonzó ajánlatokat kínálnak. A garanciaidő alatt (akár 5 év is lehet) érvényes alap Szervizcsomag mellé érkezik a Szervizcsomag+, ennél a havidíjban a kopó-fogyó alkatrészek pótlásának a költsége is benne van, a vásárlónak ennél a konstrukciónál csak az üzemanyagra kell költenie.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!