Az ember azt hihetné, hogy ha valaki már 37 éve a piac legjobban fogyó teherautójával és 32 éve a legjobban fogyó személyautójával rendelkezik, az nyugodtan hátradőlhet. De a Ford nem így gondolkozik, főleg, hogy immár az Egyesült Államokban is fontos a járművek szabványos fogyasztásának csökkentése. Ennek érdekében következetes fogyókúrát hajtottak végre a mérnökök a Ford F-150 pickupnál, a létraalváz túlnyomó része nagyszilárdságú acélból készül, a karosszéria alumínium, ami jó 300 kg-mal csökkenti a saját tömeget. De ez még nem minden, hiszen az 5,0 literes szívó V8-as kivételével csak hathengeres motorok vannak a kínálatban.
Az alapváltozatot 3,5 literes V6-os szívómotor mozgatja, e fölött az új fejlesztésű, 2,7 literes V6 EcoBoost helyezkedik el, majd jön az 5,0 literes V8-as, és a 3,5 literes V6-os EcoBoost. Utóbbi váltja az eddig elérhető 6,2 literes V8-ast, utóbbi a jövőben már csak a nagy teherbírású F-250 modellhez lesz majd elérhető. Az EcoBoost-okhoz aktív hűtőrács és motorleállító is jár majd, utóbbi az összkerékhajtás kapcsolásakor illetve vontatáskor automatikusan deaktiválódik, hiszen ilyen helyzetekben fontos, hogy mindig legyen teljesítmény. Bővült a vezetési segédek sora is sávtartóval és holttérfigyelővel, kanyarban már mind a négy kereket külön-külön fékezve képes az elektronika az autó stabilizálására.
A karosszéria nagy újdonsága az anyagválasztás mellett a patkó alakú fényszóró, amely teljesen LED-es, illetve hogy immár zárható a platóajtó, amelyet a távirányító megfelelő gombjával a fülkétől külön is lehet nyitni. Van még integrált platólépcső és rámpa is, utóbbi quadok és motorkerékpárok szállítását könnyíti meg. Új rakományrögzítő rendszert is kidolgoztak a mérnökök az F-150-eshez, a különböző kampókat és gyűrűket védett helyen lehet tárolni, ha nincs rájuk szükség.
Az utastérben hatalmas méretű érintőképernyő uralja a középkonzolt, az analóg műszerek között egy hatalmas monitort helyeztek el, amelynek segítségével a sofőr sok mindenről informálódhat vezetés közben, például tippeket kaphat a megfelelő vontatáshoz. A második sorban utazók sérüléseinek súlyosságát baj esetén légzsákövek csökkentik. Még az idén megindul majd az új generációs Ford F-150-es forgalmazása az Egyesült Államokban, és nem sokkal ezt megelőzően fogják csak közölni az új és átdolgozott erőforrások pontos teljesítményadatait is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!