Elemzők szerint csak formaság, hogy bejelentsék a kínai Evergrande nevű, alapvetően ingatlanpiaci befektetésekkel foglalkozó cég csődjét, az ugyanis 37 milliárd dolláros adósságot halmozott fel, és ha rövid úton nem csökkenti ezt, akkor megkezdik a kínai állam által felügyelt átszervezését. A jelentős adósságállomány részben annak köszönhető, hogy a cégvezetés figyelme az autóipar felé fordult, nem csak a NEVS-t vásárolták fel, de számos egyéb autóipari beszállítót, köztük akkumulátor-gyártót is, hogy az egész termelési folyamatot felügyelni tudják. A NEVS felépített ugyan egy autógyárat Kínában, de ott csak 2019-ben sikerült elindítani a termelést az utolsó Saab 9-3 alapjára felépített villanyautóval, azonban szinte rögtön le is álltak, kereskedelmi forgalomba nem kerültek az autók. Ez nem szegte a kedvét az Evergrande csoportnak, akik Hengchi néven alapítottak autómárkát, amelynek hat modelles kínálatot képzeltek; egyik autó sorozatgyártása se kezdődött el.
Mielőtt hivatalosan is elrendelnék az Evergrande csoport csődvédelmét, a cég lehetőséget kapott az adósságállományának rendezésére, amelyet úgy akarnak elérni, hogy az egész autóipari érdekeltséget részben vagy egészben értékesítik. A hírek szerint az autóipar iránt szintén érdeklődő Xiaomi lehet a befutó, aki egyébként épp partnert keres saját márkás villanyautó gyártására, és ezzel a lépéssel teljes egészében a saját ízlésének megfelelő járművet-járműveket tudna piacra dobni. A helyzet pikantériája, hogy a Pekingi kormányzat pont az Evergrande befektetése miatt kezdeményezte a villanyautó-piac szabályozását, a túlkapacitások kialakulásának megakadályozásával akarták fenntartható növekedési pályára állítani az autóiparnak ezt a szegmensét.