A látványosabb LED-es menetfény mellett a praktikus részleteket fejlesztették a Chevrolet Silverado HD 2024-es változatánál, például digitális tükör segít a hátralátásban, a távolságtartó tempomat figyelembe veszi az utánfutó megnövekedett tömegét és annak megfelelően lassít, a holttérfigyelő az utánfutó melletti területet is belátja. Akár 14 kamera is lehet a fedélzeten – platófigyelő is van – a tökéletes körlátás érdekében.
Változatlan az alapmotor, a 6,6 literes V8-as benzines 407 LE/628 Nm-es teljesítménnyel, a 6,6 literes V8-as Duramax turbódízelnél 1320 Nm-re (1600/perc) növelték a nyomatékot, az alacsony fordulatszám-tartományban 25%-kal növekedett a vezető rendelkezésére álló nyomaték, a teljesítmény 477 lóerőre emelkedett. Olyan erős lett a turbódízel, amit az eddigi 6 fokozatú automata már nem bír el, így annál is a 10 fokozatú automatát adják – megerősített változatban. A 2024-es Chevrolet Silverado HD 2023 elején kerül az észak-amerikai kereskedésekbe.
A Ford is megújította a nagy teherbírású pickupjait, nála F-250 és F-600 között terjed a jelölés az össztömegnek megfelelően. Új az alapmotor, a korábbi 6,2-es helyett már 6,8 literes a szívó V8-as (könnyebb vele felgyorsulni a gyorsforgalmi utak tempójára), ezt némi felár ellenében 7,3 literes szívó V8-asra lehet cserélni, és még további felár megfizetése után adják a továbbfejlesztett (új turbó, leömlők) 6,7 literes V8-as turbódízelt – ennek ígérnek kategóriaelső nyomatékot, de pontos számot még nem közöltek. Mindhárom motorhoz a 10 fokozatú automatát adják – ez a Ford-GM közös fejlesztése, tehát ugyanaz a váltó dolgozik a 2 vetélytárs pickupban.
A Ford Pro Upfit Integration System jóvoltából az utólagos felépítmény vagy eszköz a gyári elektromos rendszer (gyárilag vakkapcsolók) segítségével vezérelhető, legyen szó daruról vagy hótoló lapról. Kellően fejlett kiegészítőnél arra is lehetőség van, hogy az érintőképernyőről vezéreljék azt, ebben az esetben olyan biztonsági funkciók is megjelennek, mint például hogy nem lehet fokozatba tenni a váltót, ha a daru nincs alaphelyzetben rögzítve. Az F-széria Super Duty változatainál a benzin- és dízelmotorral is elérhető a plató oldalfalban lévő, 2 kW kimenő teljesítményű elektromos csatlakozás, ennek használatához szükséges a belső égésű motor járatása.
Továbbfejlesztették a vontatással kapcsolatos vezetőtámogató rendszereket, mert a tapasztalatok szerint a tulajdonosok 96%-a erre (is) használja pickupját. Van beépített mérleg, Bluetooth kapcsolat segítségével működő kamerákkal a körkamera-rendszer az utánfutóra is kiterjedhet, a holttérfigyelő a vontatmány mellett területet is figyeli, a navigáció a szerelvény hosszát figyelembe véve számol útvonalat. A platóajtó peremére is került optika és tolatóradar, amivel a királycsapszeges (5th Wheel) utánfutó felcsatolása könnyebb. A megújult Ford F Super Duty pickupok 2023 elején kerülnek a kereskedésekbe, de néhány új extrára 2023 tavaszáig kell várni.