Az egyetemi kutatók a Német Posta munkatársaival közösen vizsgálták meg lépésről lépésre, hogy a kézbesítőknek mi a dolguk munka közben, majd az egészet a Volkswagen potsdami fejlesztőközpontjának a segítségével foglalták össze az eT! elnevezésű tanulmányban.
Magától értetődően elektromos hajtású az autó, hiszen a postások gyakran csak pár tíz-száz métereket mennek megállások között, a könnyű ki- és beszállást a jobboldalon dupla tolóajtó könnyíti meg. Ha csak a sofőrnek kell kiszállnia, az ajtó első fele befelé csúszik hátra, ha netán hátulról kell csomagot kiszedni, akkor az egész tolóajtó kifelé-hátracsúszik, hatalmas méretű nyílást szabadon téve. Az ajtó egyébként automatikusan nyílik, nem kell a kilinccsel bíbelődnie a postásoknak.
Nem tudjuk, mi lesz az eT! tanulmány sorsa, a sorozatgyártás nagyon is lehetséges. A francia posta például tízezer darab Kangoo Z.E.-t vásárolt, ekkora sorozatnagyságnál már a Volkswagen számára is meggondolandó a gyártás. Az autó egyébként méret tekintetében a Caddy-nek felel meg, elképzelhető, hogy a formával a személyautóktól az eddiginél jobban elkülönülő új dobozautóját előlegezi meg nekünk a német cég.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!