Jó egy hónappal a forgalmazás megindulását követően hivatalosan is megérkezett Magyarországra a Ford Focus kombi változata. Össze vannak zavarodva? Higgyék el, nincsenek egyedül.
Az egészet ráadásul megfejelték Doug-gal, aki ránézésre Flat Erik nyugdíjas kiadásban: még sárgább és nincsen szőre. Elmondása szerint szereti a nőket, és nem utolsó sorban saját youtube-csatornával rendelkezik, amelynek humorát leginkább az Egyesült Államokra szabták. De hát a Ford egy globális cég, ezért világszerte propagálják Doug-ot, minket is elkísért a rövid kirándulásra.
Miután sikerült nagy ívben elkerülni a reggel befelé járhatatlan Szentendrei utat, sikeresen teljesítettük az első szakaszt, amelynek a végén egy megállási feladat várt ránk. A lufi-hóemberhez kellett a lehető legközelebb megállni a kívül álló csapat(autós)társak segítségével – jelentem alássan 2 centire sikerült megközelíteni a hóembert, akinek ettől az arcára fagyott a mosoly. A korcsolyázásnál jött a papírforma, hatalmas zakózások tették emlékezetessé a versenyt.
A balatoni kompon való átkelést a gyönyörű időjárás tette emlékezetessé, meg az, hogy külön a mi kedvünkért helyben fordult egyet a Baross Gábor önjáró vízi szerkezet, hogy a lemenő nap fénye minden irányból körbe tudja járni a fedélzeten felsorakozott autókat. Sajnos pont ekkor úszott be a horizonton alacsonyan álló csillag elé egy felhő, meghiúsítva ezzel a gyönyörű látványt. Végül parkolási feladat zárta a rövid kalandot, ahol nem az automatikus parkolórendszer segítségével, hanem bekötött szemmel, a csapattársak külső utasítására kellett beállni a nagyvonalúan kijelölt helyre, ahol az akadálynak felállított autókat a korábbról már ismert hóemberek is óvták. Szükség is volt rájuk.
A feladatok egyike se vonatkozott arra, hogy milyen kombi a Focus új karosszériája, de azt elmondhatom: a rakodóperem alacsony, a csomagtér németesen megtömhető dobozos tejjel, olyan katonás rendben sorakoznak a határoló síkok, az általunk próbált fehér autóban ráadásul extra méretű raktér-szőnyeg is volt, amelyet kihajtva a lökhárítót védhetjük az esetleges sérülésektől.
Túlzás lenne azzal vádolni a Ford Focus kombit, hogy abszolút értelemben szép, de valljuk be őszintén: az ötajtós változathoz képest mégis használható rá ez a jelző. Talán mindez annak köszönhető, hogy a kombi kifejezetten európai karosszériaforma, a világ többi részén az ötajtós és lépcsős hátú modelleket fogják nagy számban értékesíteni, ezért azoknál a távol-keleti/észak-amerikai ízlést vették figyelembe. A kombi azonban kifejezetten nekünk készült, és mint ilyen, sikerült is. A Focus hibáit ugyan nem tüntették el, de mindezt megfejelték egy hatalmas méretű csomagtartóval. Amiért 260 000 forinttal kell többet fizetni, mint az ötajtósért. Ránézésre is megéri.
Nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán találnak.