Pusztán az adatokat nézve nincs sok változás az M5 és az M5 Competition között – itt nincs motorcsere, mint az M2 és az M2 Competition esetén –, pedig a mérnökök szó szerint az autó minden részletén finomítottak. Például a váltótartó bakokat is merevebbre cserélték, és mivel gázadásra az erőforrás nem csavarja meg annyira a váltót és a hajtásláncot, ez állítólag érezhetően javítja a vezetési élményt. Persze ahhoz, hogy az ember ezt a különbséget kiérezze, valószínűleg a fejlesztés vezetőjének kell lennie, és bérlettel kell rendelkeznie a Nürburgringre…
A 4,4 literes V8-as biturbó teljesítménye 600-ról 625 lóerőre növekedett, a maximális nyomaték értéke továbbra is 750 Nm, de ezt szélesebb (1800-5800/perc között) tartományban tudja az erőforrás. Ez az apró módosítás a magasabb fordulatszám-tartományban ad nagyobb teljesítményt, aminek köszönhetően a 0-100 km/h sprintidő egy tizeddel, 3,3 másodpercre javul, a 0-200 km/h sprint pedig három tizeddel, 10,8 másodpercre csökken.
De nem csak egyenes vonalban villámgyors a BMW M5 Competition, a szabad magasságot 7 mm-rel csökkentették, újak a felfüggesztés gumialkatrészei, a rugók és a lengéscsillapítók is ehhez a modellhez lettek hangolva. Elöl új formájú a kanyarstabilizátor, hátul csak feszesebb darabot használnak.