Három évvel az első Porsche Cayman GT4 Clubsport után itt a továbbfejlesztett 718 Cayman GT4 Clubsport, a korábbinál könnyebb és gyorsabb autónál arról sem szabad megfeledkezni a politikailag korrekt kommunikációban, hogy fenntarthatóbb is lett a konstrukció azáltal, hogy biológiai- és nem kőolaj-alapú műanyagokat is felhasználtak hozzá.
Az ajtók és a hátsó légterelő olyan műanyagból készült, amelynek növényi szálak (len és kender) alkotják az alapját, a mezőgazdasági hulladékból készített anyag tömeg és szilárdság tekintetében a karbonhoz hasonló tulajdonságokkal bír. Ennél valószínűleg sokkal fontosabb információ a reménybeli tulajdonosoknak, hogy a 3,8 literes szívó boxermotor teljesítményét 40 lóerővel megemelték, a 425 lóerős (7800/perc) blokk hatfokozatú, duplakuplungos váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, és nem hiányzik a versenysportra optimalizált mechanikus sperrdifi sem. A maximális nyomaték 425 Nm 6600/percnél.
A különösen könnyű első tengely a 911 GT3 Cup versenyautóból származik, a fékrendszer körben 380 mm átmérőjű, hűtött és rovátkázott acél tárcsákat használ, a féknyergek elöl hat-, hátul négydugattyúsak. A szériában behegesztett bukókerettel, verseny-kagylóüléssel és hatpontos övvel rendelkező autó a maga 1320 kg-os saját tömegével könnyűnek számít. Újdonság, hogy ezúttal kétféle változatban lehet megvásárolni a 718 Cayman GT4 Clubsport-ot, a Trackday hobbipilótáknak készül, míg a Competition kulcsrakész versenyautó.
A Trackday esetén egyszerű lengéscsillapítókat kap a felfüggesztés, a blokkolásgátló, a kipörgésgátló és a menetstabilizáló kikapcsolható. Légkondicionáló, kézi porral oltó és 80 literes FT3 biztonsági benzintank is van a fedélzeten, a tetőre vészkijáratot vágtak. Adók nélkül 134 000 euró (43 millió Ft) a vételár, a közúti közlekedésre nem alkalmas autót a világ összes Porsche Centrumában tudják szervizelni.
A Competition esetén mechanikusan, három fokozatban állítható lengéscsillapítókat használnak, a 115 literes benzintank hosszú távú versenyekre is alkalmassá teszi a GT4 Clubsport-ot, a tengelyek közötti fékerő-elosztást karral, fokozatmentesen lehet állítani, és beépített pneumatikus emelő is van. A levehető kormánykerék a 911 GT3 R-ből érkezik, és a vezető keze ügyében teszi lehetővé a rendszerek beállítását, és automatikus tűzoltóberendezés is van az adók nélkül 157 000 eurós (50,5 millió Ft) autóban.
Fritz Enzinger, a Porsche Motorsport főnöke szerint nem jelent majd gondot túlszárnyalni az előd 421 darabos értékesítését az új modellel, amely már most rendelhető, és az első ügyfelek már februárban megkapják autóikat. Muszáj megjegyezni, hogy a Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport csak és kizárólag fehér színben készül, lakkozás is csak a karosszéria külsejére kerül.