Nagy-Britanniában CO2-kibocsájtás alapúra váltottak a gépjárműadónál, 130 g/km-es érték alatt az első év ingyenes, a második évben 20 font a gépjárműadó, a 100 g/km-es határ alatti autók több évre kapnak mentességet. Azzal azonban nem számoltak a politikusok, hogy milyen nagy bevételkiesés következik ebből.
Az újonnan eladott autók 69 százaléka van a 130 g/km-es határ alatt, tíz év múlva már az eladott autók 75 százaléka lesz a 100 g/km-es határ alatt. Ez pedig azt eredményezi majd, hogy a jelenlegi éves 5,7 milliárd fontos bevétel 4,4 milliárd fontra apad, az inflációt is beleszámolva ez a jelenlegi bevétel megfeleződését jelenti. Ez közgazdasági szempontból fenntarthatatlan, márpedig az alacsony CO2-kibocsájtású autók adókedvezményét nem lehet megbolygatni, ezért megemelik majd a gépjárműadó mértékét, mégpedig drasztikusan: a 101-110 g/km-es sávban például a jelenlegi évi 20 font helyett 163 font lenne az adó mértéke! Nagy-Britanniában 2014-ben rekord alacsony szintre, 124,6 g/km-re csökkent az eladott autók átlagos CO2-kibocsájtása, például a 2013-as szinthez képest 58 százalékkal, 52 000 autóra nőtt a forgalomban lévő hibrid/teljesen elektromos autók aránya.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!