A 4 nagy állami kézben lévő kínai autógyártó közül a Changan Automobile a legkisebb, de azért így is 2,3 millió autót értékesített 2021-ben, a saját márkák mellett (Changan, Oshan, Kaicen, hamarosan debütál a Shenlan villanyautó-márka) mellett a Ford és a Mazda partnere, személyautókat és könnyű haszonjárműveket készít. Komolyan foglalkoznak a digitális átállással, most bejelentették, hogy a következő 3 évben 80 milliárd jüant, azaz 4700 milliárd Ft-ot költenek a gyárak átalakítására, a fejlesztőkapacitás bővítésére – több mint 10 000 új alkalmazottal bővítik a szoftver- és a villanyautó-fejlesztési csapatot. Elmélyítik a meglévő együttműködésüket a CATL és a Huawei cégekkel. A kutatás-fejlesztésre fordított költés meghaladja majd a bevétel 5%-át, amitől azt remélik, hogy a radikális átalakuláson átmenő autóiparban is megőrzik pozíciójukat.
A cél, hogy 2025-ig 30 olyan új típust dobjanak piacra, amelyek már intelligens funkciókkal (autó-autó, autó-x kommunikáció) is rendelkezik, ezekből 2030-ig 4,5 millió példányt akarnak értékesíteni. A konferencián egy, ma még nem létező ED autómárka számára elképzelt villanymotoros szabadidő-autó prototípusát is megmutatták, a CD701-essel a Changan célja a prémium-szegmens meghódítása. Műszakilag annyi a különlegesség, hogy olyan hardvert készítettek (elektromos hajtás, vezetőtámogató és kényelmi rendszerek) amelyek mindenféle szoftvert tudnak futtatni, ennek lényege, hogy a Changan által biztosított alapra konkurensek is felépíthetik saját autóikat. A Changan egyébként olyan számítógépközpontot hoz létre, amely az intelligens autók használatát könnyíti olyan szolgáltatásokkal, hogy például a parkolóhelyet elhagyó autó által felszabadult megállási lehetőséget a közelben tartózkodó, oda tartó autók sofőrjeinek ajánlja fel.