A valaha volt legfürgébb és leggyorsabb, gyári építésű Defender a márka születésnapját ünneplő, 70th Edition Defender Works V8, de csak akkor, ha a kedves ügyfél megelégszik az alapáron adott motorral, ami egy 405 lóerős V8-as, felár ellenében ugyanis TDCi dízellel is megvásárolható az ünnepi kivitel.
Összesen 150 példányt készít a gyár Classic műhelye, ugyanis nem új, hanem tulajdonképpen újragyártott autókról van szó, az új erőforráson kívül egyedi igények szerint alakítják ki az utasteret, 8 fokozatú ZF automatikus váltót építenek be, áthangolt felfüggesztést és nagyobb teljesítményű fékrendszert használnak – lehet kérni kifejezetten közútra hangolt felfüggesztést és még nagyobb teljesítményű fékrendszert is. A jubileumi limitált széria különlegessége az esztergált felületű, 18 colos felni, amelyre 265/65 R18-as All-Terrain abroncsokat szerelnek.
Alaphelyzetben 4999 köbcentis, 405 LE/515 Nm teljesítményű szívó V8-ast szerelnek az orrba, ehhez 8 fokozatú ZF automatikus váltó csatlakozik (új, digitális előválasztókar kerül a kardánalagútra). A rövid, 90-es karosszériában ez 5,6 másodperces 0-96 km/h gyorsulásra és 170 km/h végsebességre elég, a nagyobb és nehezebb 110-es modell ennél kicsit lassabb lesz.
De nem csak a technikát, a megjelenést is átalakítják bi-LED fényszórókkal, 8 fényezés (köztük két selymesfényű) van, kontrasztos, Santorini fekete a tető, a kerékjárati ív és a hűtőrács, a kiegészítők – kilincsek, benzinsapka és a feliratok – alumíniumból készülnek. Recaro sportülések kerülnek az első sorba, Windsor-bőrből készülnek a kárpitok, és a Land Rover Classic által kifejlesztett érintőképernyős fejegység is ott van a fedélzeten.
A legolcsóbb, tehát 90-es tengelytávolság 70th Edition Classic Works V8 Defender alapára 150 000 font, azaz 52,3 millió Ft, a 110-es ennél drágább, és akkor ott vannak még az egyedi igények is. Érdemes megemlíteni, hogy a Land Rover Classic Works csak Angliában helyezi forgalomba az újjáépített Defendereket, aki például Magyarországon szeretne magának ilyen terepjárót, annak egyedi forgalomba helyezési eljárást kell végigcsinálnia, és természetesen a helyi jogszabályokat be kell tartania.