Egy brit és két holland számítógépes kutató feltörte azt a kódolást, amelyet a Volkswagen konszern használ például az Audi, Bentley, Lamborghini és Porsche típusok indításgátlójában. Ezt egy tudományos publikációban akarta közölni a tudós, de a VW ezt egy perrel megakadályozta.
A Birminghami Egyetemen munkálkodó Flavio Garcia két holland kriptográfiai szakértő segítségével törte fel a VW és egyéb autógyártók által használt algoritmust, amellyel az autó indításgátlója azonosítja a slusszkulcsot. Az erről szóló tudományos publikációt az augusztusban, Washingtonban megrendezésre kerülő Unisex Security Symposium-on akarták bemutatni, azonban a Volkswagen konszern közbelépett. Pert indított, amelynek eredményeként a bíró megtiltotta a tudósnak a kutatási eredményeinek közzétételét, mondván annak ismeretében bűnözők könnyebben ellophatják a luxusautókat. A Volkswagen először azt kérte a kutatóktól, hogy a pontos kód nélkül adják közre eredményeiket, de azok érthető módon elzárkóztak ettől, hiszen értelmét vesztette volna az értekezés, ez után keményített be a cég a Megamos Crypto nevű algoritmus védelmében. Flavio Garcia, Baris Ege és Roel Verdult (utóbbiak a Stichting Katholieke Universiteit-en dolgoznak) legális módszerekkel törték fel a kódolást – fogták a mikrocsipet, amelynek tranzisztorait egyenként megvizsgálták mikroszkóppal, tehát lényegében a hardveres kódolást kiolvasták. Szerintük a nagyközönségnek joga van ismerni a rendszer gyenge pontjait, hogy fel tudjanak készülni a bűncselekmények elhárítására.
A VW nem kívánta kommentálni az ügyet, nem tudni, mennyi időbe telne és hogy egyáltalán lehetséges-e új biztonsági algoritmust készíteni – hiszen azt valószínűleg ugyanúgy ki lehet olvasni a chip-ből, ahogy a jelenlegit.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!