A Toyota végül nem a legendás AE86, FT-86 vagy Celica neveket használja a hátsókerékhajtású sportkocsijához, hanem GT 86 néven dobja piacra az autót.
Csak egy teljesítmény, csak egy karosszéria – a kupéhoz eleinte csak a 2,0 literes, négyhengeres boxermotort lehet választani, amit a Toyota közvetlen/szívócső-befecskendezésével bolondítottak meg: az eredmény 197 lóerős teljesítmény – turbófeltöltő nélkül. Azért maradtak a szívómotornál a japán mérnökök, mert meglátásuk szerint sokkal nagyobb élvezet vezetni a magas fordulaton dolgozó szívómotort, márpedig a GT 86 a vezetési élményről szól. Ennek érdekében hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy automatikus váltót párosítanak az erőforráshoz, a részben önzáró hátsó differenciálmű széria. Itt érdemes még megemlíteni, hogy a 365 mm átmérőjű kormánykerék az eddigi legkisebb darab, amit valaha Toyota személyautóba szereltek.
Igyekeztek tökéletesen kiegyensúlyozni a GT 86-ot, a tömegeloszlás 53:47 százalékos a két tengely között, súlypont mindössze 47,5 centi magasan helyezkedik el. A felfüggesztés alapjában véve ugyanaz, mint a Subaru Impreza esetén, az elöl MacPherson rugóstagos, hátul kettős keresztlengőkaros futóművet azonban áthangolták. Szériában 17 colos felniket adnak, elöl-hátul belső hűtésű tárcsafékek használtak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!