Több szempontból is forradalmi volt a Jaguar C-Type versenyautó, ez volt az első, amelynek karosszériáját szélcsatornában vizsgálták, a Dunlop forradalmi tárcsafékeit is itt tesztelték, és először itt használták a repülés világából származó zsák üzemanyagtartályokat. Összesen 53 példány készült, ezek közül 43-at értékesítettek ügyfeleknek – utóbbiak dobfékekkel és dupla SU karburátorral szerelt gyengébb motorral rendelkeztek.
Az Ecurie Ecosse nevű egykori versenyistálló ma restaurálóműhely január 14-én jelentette be, hogy az egykori hét gyári versenyautó tökéletes mását építik újjá, a bukókerettől kezdve a grafikáig tökéletesen tükrözik majd az új autók a régieket. A technikát továbbfejlesztik, egészen pontosan megmarad az acél térváz és az arra ráhúzott alumínium karosszéria, de a vázszerkezetet lézervágott darabokból állítják össze, és az optimalizált geometriának köszönhetően merevebb lesz az autó.
A soros hathengeres blokknak a legjobb specifikációját építik be, ami 4235 cm3-re növelt lökettérfogatot és benzinbefecskendezős keverékképzést jelent, a teljesítmény 300 lóerő 4750/perces fordulaton, a maximális nyomaték 380 Nm. A nagyobb teljesítmény miatt erősebb tárcsafékeket használnak, az ötfokozatú váltó nagyobb végsebesség elérését teszi lehetővé az Ecurie Ecosse által épített autóknak.
Ezzel szemben a Jaguar gyár a lehető legjobban ragaszkodik majd a gyári konstrukcióhoz, és nyolc példányban hozza vissza az 1953-as LeMans-győztes versenyautót – műszakilag, az ügyfelek saját maguk dönthetik el a karosszéria színét, 12 korabeli külső- és 8 korabeli belső színből választhatnak. Az eredeti tervrajzok alapján készítik el a korabeli technológiával az acél térvázat, amelyre kézi munkával formált alumínium karosszériát húznak.
A hosszú orrba az eredetinek megfelelően 3,4 literes lökettérfogatú, három darab Weber 40DCO3-as karburátorral szerelt soros hathengeres kerül 220 lóerős teljesítménnyel, és az eredetinek megfelelő Dunlop tárcsafékeket használnak. Az FIA előírásoknak megfelelő övek és bukókeretek kerülnek a Jaguar Classic Works által újragyártott C-Typeokra, így azokkal FIA veteránversenyeken is lehet majd indulni.