A forradalmat követően magánszemélyek tulajdonában csak olyan gépjárművek lehettek Kubában, amelyeket még 1959. előtt helyeztek forgalomba. Ennél fiatalabb autókat csak állami szerveket, művészek vagy orvosok tulajdonolhattak, nem is beszélve az adásvételükről. Október elsejével azonban felszabadítják az autópiacot, bárki vehet majd magának autót.
Arra nem lehet számítani, hogy hirtelen lecserélődik majd a kubai autópark, hiszen hiába a mindössze 4 százalékos adó, még a legolcsóbb autók megvásárlása is gyakorlatilag lehetetlen a 15 eurós havi átlagkeresettel rendelkező kubaiak számára. A régi amerikai cirkálók eladásából se remélhetnek sok pénzt, hiszen azokat az évek alatt a hiánygazdaság miatt típusidegen alkatrészekkel – például Lada és Moszkvics motorokkal – tartották életben. Ennek ellenére a szigetországban akadhat néhány olyan különlegesség, ami jó pénzt megér külföldi vevőknek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!